Ta bort kissfläckar
Hur tar man bort kissfläckar från burar? :o Det är något med ättika va? Jag tror det redan finns en sånhär tråd men jag orkar inte leta eftersom jag håller på att rengöra buren nu :P Så, hur får du bort kissfläckar?
diskmedel blandat med fönsterputs och lite ättika är jätte bra.. i en sprut flaska..
#1 Tack! Ska gå å testa det nu då :)
bara ättika är ju att föredra då det är mycket effektivare. Dessutom mindre "skadligt" ifall man inte får bort allt och kaninen slickar i sej lite.
Aja, vi hade inte ättika hemma men jag ska skicka min käre bror och köpa :D
Gör det ^^,
ättika funkar jättebra, häll det på fläckarna och låt stå en liten stund så kan du skölja av det sedan. Ättika är ju även naturligt så det är inte skadligt för kaninerna :)
Hanna
Jag gjorde som #1 sa och sköljde sedan av jättelänge och det luktar ingenting nu så det tror jag inte är nån fara :)
Visste inte riktigt hur jag skulle göra heller O_o Tog diskborste fast inte med "borsten" utan med andra sidan och gnuggade bort det. Det tog tid och så men det blev väldigt bra! :D
Men man ska ska göra som du säger (#6) Låta ättikan vara där ett tag sen skälja bort det :P