Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 389 ggr
[Katteeen]
0

Hanar tillsammans...

Hej! Jag har en hankanin som jag köpte för ett tag sen, som jag fick flytta in i samma bur som min styvsysters kastrerade hankanin. Jag byggde en mellanvägg som jag trodde dom inte skulle kunna ta sig över (uteburen är jättestor), eftersom att jag visste att man inte kan ha två hanar tillsammans.

Men när jag skulle gå ut och mata dom en morgon så låg det hårtussar här och där och kaninerna var i samma burhalva, jag flyttade över min hane till sin halva och byggde på väggen ännu mera. Nästa morgon satt dom i samma halva igen och tvättade varann, det fanns inte ett ända spår som tydde på att dom hade bråkat… Jag blev jätteförvånad när jag såg att dom beter sig som bästa kompisar!        Beror detta på att Musse (styvsyrrans kanin) är kastrerad eller finns det andra undantag när det gäller att ha två hanar tillsammans?  Fundersam

Romana_12
0

Jag tror att det beror på att den ena hanen är kastrerad ..

[Katteeen]
0

okej… :)

Romana_12
0

Men bara dom inte slås så tror jag att du kan ha dom tillsammans.. Eftersom förut hade min kompis två ''tjej'' kaniner och en av dom va kastrerad.. Hon hade en vägg mellan deras halvor och dom bet sönder hela den och dom fick vara tsm..

[Katteeen]
0

haha! det låter som nånting våra kaniner är beredda att göra, dom älskar verkligen varann!

Romana_12
0

haha :P men dåå ee det nog inga problem att ha dom tillsammans :P

[Katteeen]
0

nee.. Glad

Romana_12
0

xD hehe

Herkules2007
0

Hej du…

jag tror det är så att dessa två kaniner har haft en fight och en av dem har då vunnit eftersom hannar är revir benägna. Så helt enkelt är det nu bestämt vem som bestämer i buren så nu är allt lungt igen därav att dom är kompisar just nu, snart kan dom komma att slås igen över vem som är herren i buren. Även om dom ser ut att vara vänner nu bör du faktiskt dela på dem igen innan dom slås igen för dom kan skadda sig ordentligt.

Lycka till med bråkstakarna :)

dreamiz
0

Härligt det funkar nu!

Oeggi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yankie(kastrerad) å min förra kanin Askur gick jätte bra överrens men han gick bort å då kom Kiwi. Dessa två funkar int alls. De strider som ett par stridstuppar och skulle inte tveka för att göra slut på den andre. Kaniner är egna precis som vi. För jag gillar inte alla iaf.