Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 445 ggr
hannaahlgren
2016-09-05 18:22
0

Aktivering

Jag gjorde ett inlägg här för ett tag sedan och frågade om tips? på aktiveringsleksaker eller bara olika typer av aktivering man kan göra för sina små niner men fick egentligen aldrig något direkt svar så tänkte prova igen. 

Jag är en person som tycker det är väldigt viktigt att man aktiverar sina kaniner (speciellt om man har innekanin) oavsett om det är med träning, leksaker eller bara lite miljöberikning i buren eller alltihop så är det en viktig del då en innekanin inte har samma förutsättningar som en som bor ute och blir därför lätt uttråkad och "lat". Så detta är något jag jobbar med mycket med mina kaniner; Astrid och Lucy. Har börjat få slut på idéer och det är därför jag frågar er här om ni har några bra tips?!

Djur är vänner, inte mat

tiger tok
2016-09-05 19:34
0

Ute och gå i sele??

hannaahlgren
2016-09-05 19:40
0

Har faktiskt haft funderingar på att köpa en sele, men vet inte riktigt hur uppskattat det skulle vara av mina kaniner då jag helst inte får lyfta upp dom utan mer eller mindre bara klappa, träna och ge godis till de🤫

Djur är vänner, inte mat

tiger tok
2016-09-05 19:43
0

Behöver ju inte lyfta dem, du kan sätta på kaninselen när dem är i buren och sedan låta dem hoppa runt själva, börja där dem känner sig trygga!!

hannaahlgren
2016-09-05 19:46
0

Mina är vana vid att vara lösa i lägenheten, dom är nästan mer lösa än i bur faktiskt haha. Så kan ju köpa varsin sele och sätta på varje gång de ska ut ur buren till att börja med. Superbra tips?, tack!!

Djur är vänner, inte mat

tiger tok
2016-09-05 21:11
0

Det var så lite så 😊 💖