Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 892 ggr
twinnie
0

Konstiga vanor?

Har din kanin några konstiga, roliga, skumma eller kanske farliga, vanor? ;o Visa gärna bilder :D

twinnie
0

Mina kaniner är sjuukt konstiga båda två ^^

Myran, som jag säkert skrivit tidigare, kan öppna upp korken på flaskor. Jepp. Mycket avancerat, men hon kan faktist det! Ska filma henne någon gång när hon håller :P Annars så är det väl det vanliga. Biter på gallret när hon vill ut, kastar med matskålen när hon är hungrig. Och när hon är suuuperhungrig och matte bara gett henne hö och en ynka morot på morgonen, då sitter hon i matskålen ^^ Hon sover gärna i sin toalett och rullar sig när hon är nöjd :) Hmm, ska se om det är ngt mer .. Jo justdet, hon roar sig med att lägga tassarna i vattenskålen när hon vilar ^^

Bella är väl det vanliga också. Bita på gallret och kasta matskålstypen :P Hon brukar ligga på sin sitthylla och sträcka ut bakbenen genom burgallret :P ser lite kul ut ^^ Sen hoppar hon konstigt xD

Flippa
0

Inte vad jag kommer på nu.. Måste tänka ^^

SaraB
0

#1, haha, udda kaniner du har! Du måste verkligen filma Myran ngn gång! xD<3

Ellen95
0

Ibalnd när millan & Lillan är lösa i "kaninboxen" så brukar dom hoppa upp på bordet där vi har kaninmaten. Och sitta och äta:P

ciss
0

Engla kan bli riktigt, riktigt sur på mig om hon tycker att jag är sen med maten. Då sitter hon i sin toalett & ser riktigt arg ut. Hon kan vara sur i flera timmar på mig! Då vill hon inte gosa, inte pussas, inte bli kramad och inte bli ihållen. Då sitter hon helst bara och blänger argt på mig. Som tur är händer det inte så ofta.

Ibland när hon får något hon inte gillar, eller om hon för dagen kommit på att hon hatar broccoli så gräver hon ner grönsaken i toan. Frääscht!

Sen så gräver hon ofta i matskålen och sprätter ut pellets. Ligger på rygg på sitthyllan & slappar. Kastar gärna omkring matskålen när hon har tråkigt.

När hon har hittat på något bus & jag kommit på henne, så tittar hon upp och ser liksom bekymrad ut. Typ "Huh? Jag? Neeeej, inte alls! Jag har inte gjort något". Och när jag inte kommit på henne så ser hon sådär finurlig ut ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Romana_12
0

Tindra brukar låta lite innan hon hoppar.. Fast de ee bara på låga hinder ^^ heheh

Flippa
0

Nu kom jag på ^^
Filippa ska alltid ta den krångligaste vägen.
Alltid på jag ska öppna till Filippa så ska hon alltis hjälpa till att öppna xD Hon trycker ner "locket" ^^

Mickis1994
0

Penny   Bita på glarett   i hagen (mkt hemsk att va i hagen) , välta ut pellets skålen ibland då hon inte vill ha mer xD När man ska ge henne mat på kvällen hoppar hon upp på en och kollar bakom ryggen och letar eftermaten hel desperat och som typ "jag ska ha maten, min mat , vart är den" typ så xD och ibland hjälper hon till att öppna buren xP När man lämmnar henne på boret ute, så hoppar hon ner och är i buskarna och lekar där, vilket är mkt svårt att få tag i henne sen xD

Vana? Att så fort man tar upp henne i famnen och lägger henne på rygg (i famen) så somnar hon med det samma xD <333

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Feliciaa
0

Mulle brukar slänga omkring matskålen och hälla ut allt foder när han är riktigt sur, vi brukar ha honom i transportburen när vi städar den stora buren o då bli han väldit sur x.x

xD

Keligast
0

Ja, Dumle´ brukar slänga runt med matskålen när den är "i vägen". Vet inte om jag skall kalla det som konstig vana men han juckar med min arm imellanåt när han får tag i mig ;)

Albin hittar på alla hyss :p Biter isönder foderpåsarna och äter innehållet&biter i sladdar.

Min ängel Mimmi har en ovana och det är att hon alltid skall välta toletten upp och ner&sen bajsa i den, sen samma sak om&om igen :p Sen biter hon isönder bädden dom har i buren&slänger runt med den xD

Jojsan
0

Channie Brukar ta massor av glädjeskutt i buren när jag kommer till de. speciellt på kvällen för då vet hon att hon ska få mat ^^
Och så brukar hon klättra och klänga på gallret xD

Cassie. När man kommer till henne så rusar hon runt i hela buren och hoppar upp på huset in och ut och rusar hela tiden xD
Om hon fått något gott t.ex. en bit hårdbröd så blir hon jätteglad och tar det med sig i munnen medans hon rusar runt i buren. Om det är en stor bit bröd så kommer hon inte in i huset för att brödet tar emot xD det ser otroligt kul ut när hon försöker få in det i huset.

Totte. När man kommer till honom ställer han sig upp mot dörren och klänger, om jag öppnar dörren för sakta så måste han bita på gallret. Och när äntligen (äntligen enligt han) maten kommer så biter han tag i matskålen och drar den in till sig, han tycker väl det går fortare så xD

ninaochica
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 haha! lite roliga o knasiga kaniner xD höll på att flabba ihjäl mig när jag tänkte mig en kanin öppna en flaska x] ahh! x'D
måste få se det en gång!! 

#5 väldigt bestämd kanin det där ;) hhehe ;P

Detta kanske inte är konstig vana, men när jag sätter mig i hagen och Chica är där så brukar hon hoppa runt mig flera varv som om att saja : Hon är min!! :) ^^D typ valla mig x] haha!

Lippo
0

Lippo har en ovana att skvätta på mig ;) Eller typ jucka och sånt x) När man håller Molly ibland så brukar hon sprattla till ibland så jag tappar henne vilket jag kan tycka är läskigt när man går i trappan tex :/ Det har typ hänt 2 gånger men det är ju inte så kul att tappa sin kanin tycker jag :/
Tiffany är ju inte min men hon klättrade över kompostgallrett i sommras så nu får hon inte vara där mer ;)

KajsaM
0

Hampus ja, han har kommit på att han ska vara bakom kompostgallret i källaren, där han inte får eller ska vara. SÅ fort han kommer ut så skakar han och ha sig med gallret, tills någon kommer och titta på han, då lägger han sig ner ;)

Miitzy
0

min kanin kan spela fotboll med mig ;)

om man springer och sparkar en boll så hoppar han efter bollen och då om man lämnar bollen så kan han börja flytta på den xD

fotbolls profffset :D

Romana_12
0

^^Haha va konstiga saker era kaniner gör ^^