Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 446 ggr
Flippa
0

OT - Aj!

Idag på ridningen skulle vi hoppa. Då fick jag Bästis <3
Då hoppade vi studs. Då kom jag i galopp mot hindret. Så tvärstannade hon, så att hon nästan satt sig ner. Jag bara flög av :/
Har ganska ont i benet.

Ville bara skriva av mig :/

soten
0

Stackare :/

Thorsson
0

AJ, inte skönt :/ Har dock nog aldrtig varit med om ett sådant stopp, men har blivit avslängt många ggr iaf. xD hur länge har du ridit?

psyko
0

Hehe… En gång när vi skulle hoppa på min ridskola fick jag världens fjantigaste häst- fjordingen Ludde.

Han tvärvände eller tvärstannade precis innan hindret nästan hela tiden. Flög av 3 gånger:D

2 gånger landade jag på själva hindret och den andra flög jag över hela.
Ridläraren sa att jag måste missförstått när jag hörde att vi skulle hoppa den dagen, hon menade ju att hästarna oxå skulle hoppa.

flisan93
0

åh stackare:( Hoppas att benet blir bättre:)<3 tröstkramar<3

Flippa
0

#2 Jag har blivit avslängd 8ggr. Jag har ridit i 6-7år ^^

Romana_12
0

#3 - HAHA XD #0 - Stackaree!!

ciss
0

Har ridit i massa år & åkt av säkert flera hundra gånger. Har haft 2 hyrhästar, 2 medryttarhästar & 1 egen häst.

Den andra var ett lika envist shettissto med lång pannlugg, busiga ögon, korta ben och ett hjärta av guld. Eternal Flame, "Flamman". Hon var snäll & duktig men tvärtstannade ofta. Föll av minst en gång om dagen i två veckor.

Den ena hyrhästen var ett envist russto som ägaren ville att jag skulle få att hoppa. Hon hade hoppat 90 cm förr men tvärt bestämt sig för att istället kasta av ryttaren. Föll av flera gånger varje dag i tre veckor veckor. Dolly hette hon :)

Min första medryttarhäst var ett arabsto, Zeemey "Semme". Hon var jättemjuk och fin att rida, hon tävlade mycket & kom trea i Arab-SM för nått år sedan. Gjorde man rätt, gick hon bra - annars åkte man i backen. Söto :)

Sen hade jag en medryttarhäst som hette Apollo III också. Appen var inte så välriden - en tjurig, 15-årig shetlandsponny. Han bet ibland & var som sagt tjurig, men han stal mitt hjärta direkt. En dag åkte jag & en kompis av 12 gånger var på en timma. Appen var mer än nöjd efteråt.

Min egna häst heter Coca Cola. Hon är ett busigt ridponnysto som jag verkligen fått kämpa med. Hon har bockat av mig, tvärnitat så jag flygit av, backat av mig i diken, sprungit ifrån mig och massa mer. En gång så skulle vi rida över en järnväg & just när vi var på mitten av järnvägen började den där blinksaken som varnar om tåget blinka. Jag manade på Cocke men hon ville inte & backade ner i ett dike. Barbacka red jag, och där satt jag. Hann juss&pass få bort henne därifrån när tåget kom.

Oj vad långt det blev, & babbligt! ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Thorsson
0

#5. hehe, ok ;) jag har ridit hela tiden, mamma har haft häst när jag va liten, börja när jag va 4-5 att rida själv och så. så jag har ridit i 9-10 å¨r, blivit avslängd fleeeeeeeera ggr xD HAHAHA ;)

#3. Han kanske inte gilla hindret den fjordingen? :)

Bejja
0

Har ramlat av massor av gånger på hästarna som jag har tränat/ridit/tävlat/ägt.(:

sputtnick_plexus
0

Har ramlat av massor av gånger. Har inte gjort mej superilla nån gång. Men nog har jag gjort mej illa.

Krya på dej!

Lippo
0

Oj stackare :/ Har inte hunnit ramla av än men det kommer väl :/ Hoppas du blir bättre i benet! :)

Tina-A
0

#3: Hahahahahah :)

Jobbigt Flippa. Själv rider jag inte men jag kan tänka mig att det gör ont om man landar dåligt!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Flippa
0

Nu mår benet bättre :)
Fast det är super kul att hoppa :D
Bästis är fortfarande min bästa häst på ridskolan <3
Fast jag var nära på att hålla mig fast men då jag hängde där så började hon bocka :/

Lizzan
0

Haha, det är sånt som händer :)

Flippa
0

Jooo ^^ Har bara rammlat vad ponnysar xD