Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 550 ggr
immobilized
0

Frågor

Någon som har kanin/kaniner som bor i hästbox? För och nackdelar ? Sen undrar jag också om någon har gjort en inhägnad som liknar typ en mindre hundgård? 🐇

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

eelliieeee
0

Jag har en Belgisk Jätte som bor i en hästbox (ör föl+sto) tillsammans med en Fransk Vädur. Sen har jag också en lejonhuvad/hermelinblandning som bor ensam i en box. Positivt är såklart den stora ytan de kan få och att inga rovdjur kommer åt dem. Negativt skulle jag säga är att golvet ofta är hårt vilket kräver mycket spån/halm, särskilt om man har tyngre kaniner. En annan negativ grej är att de är mer "instängda" eftersom boxar har träväggar/betongväggar vilket resulterar i att en liten kanin inte kan se ut. Vi har en rasthage till kaninerna för att de ska få komma ut i gräset och när vi är i stallet får de hoppa lösa i stallgången. Jag har även kaniner som bor i en bod och kaniner som bor i burar utomhus men jag tycker att alla har fördelar och nackdelar. Har du möjlighet tycker jag absolut att du ska prova att ha en kanin i hästbox så får du se om han/hon verkar trivas med det!:)

[RC1393]
0

Jag har en del av mina i box.

Tycker det är grymt bra att kunna gå in och sitta hos kaninerna utan bekymmer, och dessutom kunna köra in skottkärra och spade och mocka. Möjligheterna att ha fler i grupp och att dessutom få dem allihopa att fungera bra ihop ökar ju också avsevärt, plus att fler roliga grejer får plats där inne. Tycker egentligen inte det finns några nackdelar.

immobilized
0

Möjlighet att ha i box finns. Har eget stall på gården med två boxar ☺ Sen är tanken att göra en mindre typ hundgård utomhus så de kan skutta i utan att andra djur kan ta dem. Självfallet så sitter man ju ute med dem men alltid skönt att inte behöva vara orolig om man ex ska på toa eller så.😊

.

tiger tok
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet dem som haft kaniner i box, jätte mysigt och väldigt praktiskt!! Kaninerna jag umgås med bor ute hela tiden i ute gårdar som hundgårdar!!

immobilized
0

Ser ju toppen ut! Dock måste jag kunna ha mina "inlåsta " så inte ena hunden får syn på dem.

.