Snart så!
Tidigast imorgon föds kaninungar som jag ska köpa! Första gången jag köper något djur från en uppfödare och det känns hur coolt som helst att "veta" vilka föräldrarna är hahah.
De är hermeliner från Paradisets hoppkaniner. Jag ska köpa två honor men jag undrar Vilken färg? de kommer vara.
Mamman är vit blåögd och pappan är svart dalmatinertecknad. Någon som vet? Jag är dålig på genetik och färger och så, har mest gjort research om kost och skötsel överlag (:
Vad kul, lycka till och håll oss uppdaterade!!!
Spännande, vad roligt 😃
Färgerna beror lite på vad mammans släktingar har för färg. Hoppas de blir dalmatiner som pappan, det är ju jättefint ❤️
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#2 Uppfödaren tror att det blir helfärgade ungar med och utan wienerteckning/blå ögon och tecknade ungar med och utan wiener också. Teckningen kan bli allt från dalmatiner till brokat. Mest troligt är viltgrått men mamman är importerad så hon vet inte vad mamman bär på, det kan bli allt möjligt 😃
Eftersom mamman är vit blåögd så blir alla wienertecknade, sen beroende på om mammans färg under det vita så blir det mantlat/brokat i svart och möjligtvis andra färger samt enfärgat :-)
Idag föddes det två små bebisar! Uppfödaren ska behålla en och jag ville ha två, så då berättade hon att eftersom de skulle omplacera mamman så kan jag få henne gratis! Jag ska köpa den ungen som hon inte ska behålla, vi får se om det är en Hane eller Hona?, sen ska jag kastrera mamman och när ungen är tillräckligt gammal så kastrerar jag den med! Allt har gått jättebra och jag längtar tills jag har mina två sötnosar ❤️ (Det blev en mupp i kullen kan jag lägga till. Uppfödaren skrev att de kan vara viltgrå eller dalmatinertecknade/wienertecknade)
Vad kul