Kastrering
Hej! Vi ska snart kastrera både Leia och Elliot, så jag håller på att leta veterinärkliniker. De två som jag väljer mellan är Roslagstull och Mälardalens. Har ni några erfarenheter av dessa kliniker? Vilken är bäst? Om det är någon som vet vill jag också gärna veta hur mycket det kostar för både hane och hona. Tack på förhand?
Marianne Tornvall på Mälardalens smådjursklinik är speciellt bra utöver den andra personalen. Var till henne med mina marsvin och är nöjd! Roslagstull kan jag inte uttala mig om.
Min hona kastrerades på Roslagstull för ett år sen, gick hur bra som helst och vi fick väldigt bra bemötande. Dock har det varit lite si och så med det bemötandet när jag varit där under våren, alla veterinärer pratar inte flytande svenska vilket ledde till en del missförstånd. Men de är generellt kunniga på kaniner. Har bara hört gott om Mälarendalens, hade jag närmare dit skulle jag nog sluta gå hos Roslagstull, men utan bil är det knepigt!
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Rekommenderar mälardalens. Jag har varit där flera gånger och Marianne är grymt duktig. Hon kastrerade även min hona. Minns inte var det kostade men runt 1000 kr.
Jag har kastrerat både hona och hane på Roslagstull utan problem (veterinär Isabella Silins, jätteduktig:)) samt brukar vaccinera där för det är närmast. Har haft ett par kaniner inlagda där också med magproblem som jag inte klarar hemma och dom har alltid fått ordning på dom. Generellt föredrar jag dock Mälarens smådjursklinik (lugnare där) och jag tycker Marianne Tornvall är toppen. Åker alltid till Marianne med kaninerna om det handlar om nåt knepigare. Vore det närmare skulle jag bara åka till henne:) Ska du kastrera så tycker jag både Roslagstull och Mälarens går bra bara man väljer "rätt" veterinär:)
Jag har inte kastrerat något djur, men varit av andra själ på Roslagstull och jag gillar dem. Trevlig och kunnig personal.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Tack för alls svar! Lutar nog mer åt Mälardalens. Uppskattar fler åsikter, och somsagt om någon vet priserna! :)
Putt, ingen som vet priser?
#7 Enklast att ringa och fråga. De kan ju ha uppdaterat! Står inget på hemsidan?
Ska kolla hemsidan! Jag gör nog så att jag ringer och kollar. Kan posta hur mycket det kostar här sedan om någon är intresserad?
Hanar brukar kosta mellan 500 och 1100 och honor mellan 900-2000 beroende på klinik, men skulle aldrig välja klinik utefter pris, det är ju helt oväsentligt när det handlar om kaninens hälsa. Ring till båda kliniker och välj den där du kan få den bästa kaninveterinären/den med mest erfarenhet av kastrering på honor :-)