Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 839 ggr
trexalice
1

ny familjemedlem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick hem en liten kanin pojke på 2 år igår. Kan han vara en blandning mellan dvärgvädur och lejonhuvvad? Och vad tror ni om färg? Han väger nog cirka 3kg. Obs det svarta är olja som han fick när han kröp in under bilen.

trexalice
0

Han har beiga, gula o grå fläckar med vit grund.

trexalice
2

Lilla älskling

[MiraForever]
0

Grattis till honom:)

Storip
0

Så söt :)

Ja, med tanke på öronen har han nog med säkerhet någon vädur i sig, troligen dvärgvädur. Men pälsen ser inte lejonaktig ut..mer fusch.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

Fridaaaa
0

3 kg låter mycket för dem raserna, säker på att det inte är annan vädur i?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jennah]
0

Fantastiskt söt! Vet inte så mkt om färger och raser, men vädur är det ju i i alla fall. Så här ser vår ut som är dvärgvädur/lejon :) hon fick sin lejonman när hon var bara några veckor, men det behöver ju inte betyda att alla dvägvädur/lejon ser ut så. Men jag skulle kanske gissa på något annat? Återigen, helt fantastiskt söt <3

trexalice
0

Jag kan väga han idag. Men pälstypen heter fuchs då? Tar fler bilder idag tänkte jag.

Fridaaaa
0

#7 Nej den är inte fushs :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

trexalice
0

Det svarta på huvudet är olja. Vi ska göra försök 2 idag o ta bort det. Men han är så söt!

trexalice
1
trexalice
0
trexalice
0
trexalice
0
trexalice
0
trexalice
0

På huvudet och till höger på kroppen är det olja men resten hans fläckar.

trexalice
0
trexalice
0

Lilla killen vägde 2kg.

[MiraForever]
0

Så söt:)!

eelliieeee
0

Jag har en hermelinfuchs och tycker att din ser ut att ha likadan päls, men kanske finns någon annan pälstyp som liknar fuchs :)

trexalice
0

Bild på pälsbollen

MangaBea
0

Jag har två dvärgvädur fuchs/cashmerevädurar och jag håller med om att pälsen liknar fuchspäls. Färg är jag dålig på men enda gissningen är någon variant av japantecknad med tanke på att han både har gula och grå/svarta fläckar. Så söt han är :)

trexalice
0

Tack alla. :)

emms
0

Har också haft en fuchs och tycker med pälsen ser likadan ut.

Men med fuchs behövs två stycken anlag för att kaninen ska få det. Alltså behöver både mamman och pappan bära på det.

I den mest logiska av världar så skulle den ena föräldern vara hermelin fuchs och den andra cashmerevädur. Men eftersom båda raserna är ganska ovanliga känns det mindre troligt.

Vet man ingenting om stammen kan det vara svårt att gissa vad han har i sig. Men troligen har han fuchspäls. 

Har du någon aning om vart han kommer ifrån? 🙂

Emma