Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1280 ggr
Delin
0

OT fisk

Vilka är det som har fiskar här mer en jag?

Sotis
0

Jag har fiskar:) det hära är ju en OT tråd.

Delin
0

vadå

Ellen95
0

#2 det hära inlägget handlar ju inte om kaniner. Så då ska det stå OT före!

[Quellii]
0

Jag har skrivit till OT i rubriken nu :)

KIF Crew

Ellen95
0

#4 vad bra!:)

huldisen
0

Jag har inga fiskar. tycker dom är tråkiga ;) Men när jag var liten gilla jag fiskar, då bruka jag har cirkus med fiskarna ;) Tihi.. trodde dom gjorde volter i vattnet facktiskt. :)

Martina-b
0

Jag har fiskar :D

jees94
0

Jag har en guldfisk i en rund skål!

Naaathaaa
0

Nää, jag har inga fiskar..

Mandaah
0

#8: Är det lagligt med skålar? Eller det kanske är om man har flera fiskar, för jag fick för mig att man måste ha dom i "stora " 'glasburar', typ.. 

Men jag kanske har fel.. x'd

Majsbecka
0

Vi har fiskar :P

jees94
0

#10 men asså det är en stooor rund skål. kan ta kort sen…

Jojsan
0

jag tror det är olagligt för alla fiskar förutom guldfiskar att bo i fiskskål.. det var något om att de böjer ryggen på något konstigt/fel sätt… Men det är vad jag hört.

Själv har jag 4 fiskar i mitt akvarium.

Romana_12
0

Jag 4 fiskar i ett akvärium tillsammans med två sköldpaddor ! :D Dom passar jätte bra ihop!

Ellen95
0

Just nu har jag mina två fiskar i en stor hink. För att när jag o kajsa skulle städa akvarument en gång så gick det sönder*pinsmant*

Delin
0

jag har:

ballongmollys

guppys

scalarer

malar

sunset-platys

hawaii-platys   och en massa olika yngel

Delin
0

oj just ja, regnbågstetror också…

Mandaah
0

#12: Ingen fara, det behövss inte ^^

Oeggi
0

Harr kampfiskar, malawi ciklider och en mal som käkar alger

[Katteeen]
0

#13: Det är speciellt guldfiskar man inte ska ha i skålar! Dom behöver flera hundra liter vatten och blir stora! Så det är konstigt att det heter "guldfisk-skål". En fisksort som kan tänkas passa i en större skål är en kampfisk, eftersom dom inte kräver så stort simutrymme och man behöver inte syresätta vattnet.. Det blir ju högre risk för sjukdommar om man inte har nån värmare, men det kan gå bra ändå. Skriver detta av egen erfarenhet och det är inte min mening att låta som en besserwisser (även om jag gör det). Flört

[Katteeen]
0

*en guldfisk behöver 250 liter vatten (dom kan bli upp till 30-45cm stora), och även om man har en större skål så är det ju liiite svårt att få ner så mycket vatten där, haha!  Glad

Noa-Nisse
0

jag har haft fiskar innan när jag var mindre,

så igår fick jag ett spratt och köppte fiskar, ! =)

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Katteeen]
0

#22: haha! Vad kul, hade du redan akvarium från förut? Glad

Noa-Nisse
0

#23..jepps. typ ett sånt här. mitt är 50 liters. och i där har jag just nu, två st slöjstjärtar och tre guppie, hur det nu stavas.. jag trodde först inte att dom gick ihop, med tydligen gjorde dom det. dom i djuraffären sa att dom gjorde de.

Noa-Nisse
0

jag såg  "mussepigg plattys" ?.. i affären med, var sugen på att köpa sånna, men blev icke..

jees94
0

#20 men min guldfixk är inte så stor =) Det finns ju olika sorters guldfiskar

Noa-Nisse
0

#26.. säker på att det inte är en sånhär? för innan jag visste hur  guldfiskar såg ut så trodde jag dom såg ut så.. jag veet.. jag  är inte den bästa på fiskraser? arter? men men..

för det är nämligen en slöjstjärt

[Katteeen]
0

#27: Slöjstjärtar är också väldigt stora…

Jordgubbsgodis
0

har inga fiskar

Mysterious
0

har fiskar….
2 guppy
3 siamesiska algätera (1 stor 2 små)
4 rasboratetror
2 hajfen platys en blågrå och en rödsvart

[Zoie]
0