Tam kanin
Hej hej! Om bara några dagar får jag hem en liten angoraplutt. Jag har haft kaniner i väldigt många år, så är inte nybörjare. Dock har jag aldrig varit så intresserad av att ha keliga kaniner. Jag har bestämt mig för att ändra på det. Därför undrar jag vad ni har för tips? för att min nykomna kaninunge ska växa upp och bli så tam som möjligt? Mina kaniner går ute i en relativt stor Hage. Varje natt tar jag in dem i säkra burar. Har inget emot att göra saker med utanför hagen dock. :) Mvh Cochon
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Umgås så mycket som möjligt med dem.
Sitta i hagen tex, och så, ge mat ur handen. Tålamod! :)
Jag upplever rasen Angora inte som så supersociala som tex dvärgvädur brukar bli, men kanske jag som inte stött på så sociala individer :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag brukar sitta och läsa inne hos djur när jag tämjer dem. Då kan man liksom sitta i timmar och låta djuret komma fram själv när det känner för det. Väldigt mysigt :) Klart man kan göra det utan en bok, men det är ett bra tips? om man inte har extremt bra tålamod! Läser man högt emellanåt så får de höra rösten också.