Hjäp nu!
Hej! Behöver hjälp, lät just mina 2 honor träffas (en på ca 6 månader och en på 3-4) den äldre honan var jätte lungn och snäll mot ungen men ungen var typ skräckslagen och jätte rädd å trodde att den stora skulle göra någor mot den! Hur får jag henne att inte vara rädd för den stora??
Låt dom vänja sig vid varandra.
Tex ställ burarna brevid varandra så dom kan känna varandras lukter,
Ta två bomulls trasor och stryk över kaninerna så deras lukter blandas med varandra
och
tålamod.
#1 Ok har dom i 2 olika hagar som sitter ihop så dom kan lukta på varandra men ungen är fortfarande jätte rädd å vill inte gå nära och direkt den vuxna kommer nära stampar hon och springer..:/
Tålamod;)
Mina var likadana, de var från olika kullar men bara två veckors åldersskillnad och den yngre var rädd. Det gav med sig så småningom och när de träffades på "ren" yta (som ingen kanin varit på förut, dvs utan lukter och revir) så gick det bra. Hon var lite rädd i början vid ihopsläppet men eftersom de äldre inte gjorde något fick de vara. Nu sover de gärna på varandra alla tre, vilket de gjorde efter några dagar tillsammans. Så fortsätt som du gör så ger det säkert med sig!
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Tack för alla svar, hon kom över det där och fattade att den äldre inte var farlig så nu sitter dom och gossar brevid varan och är så nöjda😊