arg?
Har du nån gång under ditt liv som kaninägare, blivit arg/sur på din/dina kaniner?
Njaa, Blir bara lite små sur när Leona kissar på täcken och spnt x'D Men ingenting på riktigt :)
1: Okej ;)
Småsur kan man väl bli men till sist kommer man på att man får skylla sig själv :P Typ om de biter hål på ens kläder, man kan ju faktiskt ha oömma kläder när man är med dem. :)
3: haha jaa, det är ju en bra idé ;)
Jag har bara blivit sur på Plexus, när han fick vara lös med kopplet "hängades" efter sig, och så sprang han under ladan! Han var där i ca 1,5 timmar, jag och en kompis försökte att locka ut han, men han vägrade. Till slut komme han ut och då var jag lite små sur.
Jop..det klart jag har :P Inte på Stitch än dock men några gånger har an ju vart arg på busen Lilo, tex när hon bitit på kablar, när hon lever om på nätterna ibland , så är det irriterande att hon inte bryr sig om att jag lagt ett 60cm högt nät bredvid tvn för att hon inte ska gå dit och bita kablar utan hon hoppar bara över >< Sen var jag lite arg på henne då stitch nyss kommit när hon stod utanför buren hennes och gruffade…Men så är det väl, man älskar sina barn men man kan ju vara arg på dom ändå :P Oftast är jag väldigt glad på dom :)

nej, men ibland blir lite småsur när de gör saker de inte får. x)
jag vet att lille skutt gillar att naffsa på mina kläder, och bita sönder dem, så när jag går ut till han så har jag alltid gamla/oviktiga kläder. :)
#5 Hahaha! Jaa, Lilo kan ju vara rätt galen ibland ;)
Jag har blivit arg på Saga å Alfred ett antal gånger, ja.
Speciellt då Saga var i tonåren och hon gjorde allt hon inte fick göra, å var allmänt skitsur. Var riktigt riktigt less rätt ofta faktiskt, men jag kämpade ju ändå på å nu är hon hur gosig som helst igen ju! :)
Alfred blir jag mest arg på när vi ska klippa klorna å han vägrar sitta still å sådär, fast även det går mkt bättre nu.. det är enda gången jag blir arg på honom tror jag. Haha.
Theo har jag inte varit arg på, ännu ;)
Dock besviken å less då han gång på gång kissar i sängen.. Haha!
Ja, det är väl klart. Alla måste ju blivit sura på sina kaniner ngn gång, mer eller mindre.

Jag har blivit lite småsur på dem. Men jag kan inte bli arg på dom för att dom är så HIMLA SÖTA!!!!!<3
Nej, men ibland blir jag lite småsur.

På Cloetta när hon har haft sina perioder med att bita mig typ hela tiden så har ja varit ganska sur på henne. Men annars har jag nog bara varit lite små sur på dem.

Nej. men ibland kan man bli lite småsur.

Ja, kan bli arg/sur på mina kära små pälsbollar… Oftast när de håller på och tjurar ex trilskas när man ska ta ut dem(Toran är duktig att köra med folk som är lite mesiga när de ska försöka ta ut henne vilket gör matte irriterad) och när Zorro gör utfall mot Lina utan anledning (har börjat med det de senaste månaderna) blir jag riktigt förbannad.
Helt, helt förbjudet är att huggas - jag skulle bli totalt skogstokig om någon av mina kaniner skulle hugga mig om det inte fanns en ooootroligt bra förklaring.
Självklart låter jag de inte gå ut över dem, ingenting är ju egentligen deras fel, man får istället försöka hitta orsaken och gå den vägen. Som sagt får man oftast skylla sig själv ^^

Klart att man blir sur på henne nån gång.. Men inte så att man vill döda henne eller nått :P xD

Ibland har jag suckat & tänkt "VARFÖR?" när de t.ex haft sönder något eller så. Men vad tråkigt det vore att ha kanin om de aldrig gjorde något fel. Har aldrig blivit jättearg, utan mest lite irriterad ^^
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#15 ja, så reagerar jag också när de gnager sönder saker, har inte ett par hela jeans då det tydligen är pluttarnas favorit ^^ Det är lite det som är tjusningen med dem ju XP

Näpp, aldrig blivit sur på Mulle :o
Eller mjo, en gång när jag var ute med honom så fick jag kämpa 17 minuter med att få in honom igen med typ rivsår över hela armen x.x
Jag har aldrig blivit jättearg utan mer lite irriterad , en gång blev jag lite irriterad och rädd ibörjan när jag hade köpt henne . Hon bet en och då menar jag hårt . Men nu är hon min lilla gulleplutt

Arg vet jag inte,. men irreterad , specielt när dom är så ivriga att få mat att dom välter ut skålen innan man har hunnit setta ner den >.<
;)
Jo när jag var kanin ägare då ;)
jag blir typ arg/irreterad på pontus när han hugger mig, det gör j*****vligt ont

Ja, blivit arg när Linda bits och sen när de biter sönder kablar
ja ett tag va jag så sur.. för kaninerna lyckade rymma hur jag änn gjorde…
så jag vart sur på dom istället på mig själv, vart sur över att jag hade så många kaniner, sa till mej själv att jag inte kan t ahand om dom djur jag har osv… men idag känns de bara onödigt för de känns så dåligt nu liksom, allt jag har sagt/ klagat på mig själv liksom .. usch fy mej ..
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
ja, klart jag har blivigt sur på skalman någon gång.. Speciellt, på kvällarna när han ska hoppa in från hagen upp i buren. så har jag lärt honom att hoppa in när jag ställer mig vid buren. och han gör som jag vill 90% av gångerna.. MEN, ibland så trotsar han och sätter framtassarna på rampen så det ser ut som om han ska hoppa upp, och så böjer jag mig för att ta fram bur dörren (den är avtagbar) så hoppar han iväg!! :@ jag blir sjukt irriterad, eftersom jag är lite smått mörkrädd så gillar jag inte att vara ute ensam.. ^^ och ja, så kan han hålla på tre, fyra gånger i rad… lura mig likosm! hahah.. nu när jag tänker på det så kan man bara skratta. :P
Medarbetare på Hundar.ifokus

Haha oja.. eller inte direkt arg utan har blivit irriterad eller trött när Lippo kissar eller skvätter på en när man precis ska hem till någon eller ska bort så att man måste byta kläder på 1 minut. :) Blev arg på Molly när jag höll henne och skulle gå upp för trappan och då sprattlade hon till så jag tappade henne. Blev mest rädd för att hon skulle ha gjort sig illa eller något inte precis för att jag började blöda lite på handen ^^ Men då blev jag arg och rädd.
jag blir ganska arg när mia och stampe smiter hela tiden :(