Vad tycker ni?
Jag tycker att det borde finnas strö i alla kaniners burar. Det finns ju dom som inte har tex spån i buren:( Varför?
Kaniner får väl lättare trycksår om man inte har något mjukt underlag i buren?
Vad tycker ni om att vissa inte har spån i buren eller ens en handduk.
Det står väl i lagen att djur måste kunna få utlopp för sina naturliga instinkter? Kaniner är grävare och måste något slags material att gräva i. Tycker det är fel att ha noll underlag till kaniner.
#2 Ja:( Om jag har jätte lite spån som bara räcker till hennes låda som hon kan göra behov i så har jag två handukar som jag kan använda till henne. Så lägger jag dom i buren.
Såg två kanin- youtubers som inte har spån till sina kaniner i buren:(
Var det i Sverige? I sådana fall kan du skicka denna länk till dem. Om det är utomlands så kan det tyvärr vara tillåtet, inte många länder som har ett sådant bra djurskydd som vi.
https://www.jordbruksverket.se/download/18.26424bf71212ecc74b08000892/1370040445296/DFS_2005-08.pdf
"10 § Burbottnen i andra burar än betesburar ska vara täckt med ett för djuren anpassat strömedel."
#3Kan inte kommentera på youtube:( Det är något fel på inloggningen:(
Skicka länken till mig så kan jag kommentera.
Hur länkar man?
Du kopierar videons webbadress (högerklicka och kopiera), sedan klistrar du in (högerklicka och klistra in). Har du engelska heter det copy och paste.
Kan ändå inte:(
Så länge kaninen har grävlåda ser jag inget fel med att ha matta tex i botten. Så länge det inte är enbart plastbotten tex ser jag ignet fel med det.
Tex Mattor, toalåda och grävlåda och såklart sitthylla :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.