Sätta ihop efter kastrering
Särade på mitt kaninpar (kastr hane+hona) för att kastrera honan i början av juni, hur lång tid måste gå innan jag kan börja sätta ihop de två igen? I nuläget har det gått 5 veckor.
Jag skulle vänta ett par veckor till , börja bonda dom brevid varandra med bur eller låt dom gå på ett ställe under uppsyn med hö, bladgrönt bara för kolla om trivs bra tillsammans men inte i samma bur, det kan ta längre tid med hormoner gå bort.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Tack för ditt svar,
hur många veckor på ett ungefär? 2-3, eller ytterligare 5 (totalt 10)?
Trivs bra ihop gjorde de redan innan, förhoppningsvis kommer det fortsätta så.
😊, Det är så olika svar du kommer få det tror jag skulle ha väntat litet tag till 7-8 veckor kanske du sa fem veckor sen. Det kommer nog mer människor hit med svar. Har läst två månader, har hört nga veckor, har sett olika trådar om det här faktiskt.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
#0 Så länge honans operationssår har läkt ordentligt är det inga problem att sätta ihop dem. Jag kanske skulle vänta någon vecka till, för säkerhets skull. Ifall de skulle börja bråka så får ju inte honans sår gå upp. Gällande hormoner så försvinner de ju när de försvinner, trivdes de tillsammans innan så behöver ni nog inte vänta bara för att "hormonerna ska gå ur kroppen".
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening