Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
LĂ€st 1189 ggr
Bettan82
1

Nya bebisar 😍

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För drygt en mĂ„nad sen rymde Alex och Anna, hoppades att de inte skulle ha stött pĂ„ nĂ„gon herre nĂ€r de var ute pĂ„ vift. Men Alex gĂ„tt blivit tjockare och tjockare och igĂ„r kvĂ€ll kom hennes smĂ„ bebisar! Har inte vĂ„gat titta mer Ă€n lite snabbt och kunde se iallafall tre bebisar! OsĂ€ker om det finns fler, vĂ€ldigt mycket pĂ€ls i boet 😊 ska bli spĂ€nnande att se vad de blir för krabater! Trodde de skulle bli bruna som vildkaniner men de verkar bli vĂ€ldigt mycket vita precis som sin mor 😄

Bettan82
1

Mamma Alex 😍

Smultrondraken70
0

Grattis❀vad spĂ€nnande:)

Adirfen
0

Vad roligt!

tixEntry
0

Grattis till bebbarna! Hoppas allt kommer gÄ bra! :D

sociala medier jag anvÀnder mer eller mindre:
Wattpad: virrig   á”•   Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds   á”•   Tumblr: lavendrclouds

alv
0

vilken fin mamma hon kommer sÀkert vara en jÀttebra mamma till sina bebisar och dom kommer sÀkert bli jÀttefina nÀr dom blir större. SÄ lycka till!

Bettan82
0

Kikade in igen hos bebisarna igĂ„r kvĂ€ll igen. En liten hade dött :( verkar som om den hamnat direkt pĂ„ bottenplattan och frusit ihjĂ€l
 De andra hade hon flyttat, ville inte rota runt för mycket, men jag hoppas att de lever! Kikade in hos vĂ„r andra kanin med, hon hat varit skendrĂ€ktig? tidigare och boat. Nu hade hon boat igen, tĂ€nkte att hon bara blivit inspirerad av Alex
 Men dĂ€r inne lĂ„g ocksĂ„ smĂ„ bebisar 😍 ska bli spĂ€nnande att se hur mĂ„nga det Ă€r och hur de ser ut! Men nu ska de bĂ„da fĂ„ vara ifred med sina bebisar tills de blir större och tar sig ut frĂ„n boet :)

Bettan82
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

SpÀnnande att se hur snabbt de vÀxer! <3

CelsiusT
0

Oj sÄ det kan gÄ ;) Det Àr vÀl egentligen inte tillÄtet att föda upp ungar efter kaniner som parats med vilda kaniner? (Borde vÀl varit vild/förvildad/rymd kanin som dina kaniner parat sig med för kanin och hare kan vÀl inte fÄ ungar eller minns jag fel?)

Medarbetare pÄ westernridning.ifokus

Smultrondraken70
0

#8 Kanin och hare kan inte fĂ„ ungar sĂ„ vitt jag har förstĂ„tt. Men vad gör man med ungarna om man fĂ„r sin kanin tjuvparad av vildkanin, som i TS fall? FĂ„r man inte föda upp dom? Ingen parar vĂ€l tamkanin medvetet med vildkanin? Blir lĂ€tt förvirrad nu

Bettan82
0

Nu förstÄr jag inte heller? MÄste vi slÄ ihjÀl alla ungar bara för att kaninerna rymt och parat sig med en vild kanin? Det lÄter faktiskt vÀldigt mÀrkligt?