Färghjälp!
Har skaffat kaniner igen efter några års uppehåll, alltid haft kaniner som liten. Då hade vi bara japaner så jag satte mig inte in i några andra färger. Har nu skaffat mig tre gullungar, honor alla tre, som jag gärna får hjälp att färgbestämma! Doris är jag rätt säker på att hon är Madagaskar? Disa, viltgul? Vit mage, en vit tass, vit fläck på nos och i panna. Daisy, är desto svårare? Hon är mycket "gulare" i färgen än Disa, klarare färg. Kan en Japan ha vita tecken? Väldigt tacksam för svar!
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Doris - Madagaskar
Disa - Otter madagaskar wienertecknad
Daisy - Japantecknad gul/svart, wienertecknad
Wienerteckning är det vita på kaninerna, och det kan även japaner ha.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Tack! Då ska jag läsa på lite mer! Disa och Doris är systrar och deras mamma är Madagaskar så det är ju rätt logiskt faktiskt… :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Håller nog inte med om att Disa är en otter madagaskar. Har du fler bilder på henne? Vad är pappan för färg?
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
OT men gud vad fin Daisy är " vill ha ju"😉👍💖💞
Jag vet haha! Skulle bara ha två honor men blev helt kär… 😉
Du vet,har du inte ork så kan jag ju alltid ta dem😉
Kan Disa vara färgen kanel kanske?
http://kaninfarg.se/images/farg.mad&kanel2.jpg
Alltså otter kanel wienertecknad?
sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig ᔕ Instagram: lavendrclouds
Twitter: lavendrclouds ᔕ Tumblr: lavendrclouds
En sotig viltgul alternativt en dålig japan. Jag tror mer på det sistnämnda :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
En till bild på Disa. Hon har mörkare partier på nos, öron, svans och bak på rumpan.
Jag säger fortfarande otter madagaskar, det finns vissa som blir väldigt ljusa. Speciellt när de är wienertecknade också. Men jag kan ha fel, så klart.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Ska plugga på, det verkar komplicerat men kul! Får se vad jag ska välja för hane framöver. Doris och Daisy ska bli mammor nästa år, Disa har tyvärr navelbråck. Så det är inte i sig viktigt för aveln att veta vad Disa är, bara kul :) Visst stämmer det då att alla tre kaniner har WT i sig, då Doris och Disa är syskon måste ju WT finnas längre bak i släkten, bara att det inte syns på Doris eller deras mamma (pappa vet jag dessvärre inte).