Beställa Sele
Ska få tummarna ur nu och beställa sele till Hailey :)
Blir H-sele till henne istället för bröstsele, då jag märkt att hon trivs mycket bättre med det
Men frågan är: vart ska jag beställa ifrån?
Någon som har tips??
Redan kollat:
- Gullvikens
- Tallbackens
- Johannas selar (lång väntan just nu)
- Speedrabbit (försäljningsstopp just nu)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Melodis selar och koppel.
#1De gör dessvärre bara i paracord och läder. Och är försäljningsstopp, tack ändå :)
Formidax :)
#3 Kollade in där, bara tre mönstrade resten enfärgat :( Tack ändå :)
solängens selar och koppel :)
# Kollat sidan men vill gärna ha mer noggrant gjorda selar :)
Nästagårdens selar Teddytassen Zincerella
Gnagarboden säljer fina h-selar!
#7 & #8 Gnagarboden och teddytassen måttsyr inte dessvärre.
Gör Nästagårdens selar än? För deras fb har inte varit aktiv på ett år?
#7 Måttsyr zincerella eller vad är det för sida?
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#10 Står att de har försäljningsstopp :(
#9 Jaha, jag vet faktiskt inte, har inte Facebook… Men hemsidan verkade ju "öppen" eller vad man ska säga;) Har aldrig beställt därifrån.
Någon norsk försäljare, vet visserligen inte om de fortfarande säljer selar.
Funkar inte gullvikens, nyfiken bara? Jag var så nöjd med deras selar🙂
#12 Något för dyra för mig tycker jag. Men hittar jag inget annat, så blir det där :)
#13 Har rabb-IT stängt? :)
#14 Japp sedan länge tyvärr, lite tråkigt
Anderheds skulle inte jag rekommendera, selarna går sönder. Gullvikens eller rabb-it tipsar jag om :)
Med vänlig hälsning Emilia 
Innehavare av Norths Hoppkaniner

#16 Rabb-it har slutat.
Gullvikens är lite för dyra för mig, men blir där om jag verkligen inte hittar något annat.
Hmm ok då ska jag inte köpa där-
Det var ett fel på Anderheds håltagare så det var därför mina gick sönder, så ber om ursäkt. Det var väl en engångshändelse ;)
Med vänlig hälsning Emilia 
Innehavare av Norths Hoppkaniner

Kolla in http://hannasselar.weebly.com Hon har jättefina selar med väldigt bra kvalitet! Superbra och billigt!
Anderheedsselar ❤️🐰😍
Putt
Ska ha både till Hailey och den nya :)
Anderheds, rekomenderar starkt, hon har dock slut d-ringar men får nya inom kort tid
#22 Tack men kollat redan där, och fann ingen jag tyckte var snygg dessvärre tack ändå :)
Jag har alltid köpt mina selar på djuraffärer (oftast djurmagazinet). Enla att ta på men bra och hållbara samt går att anpassa storleken.
#24 Finns dessvärre inte bröstselar till kanin i djuraffärer vad jag sett.
Här finns bara tråkiga hselar :( Jag vill ha lite mönster och så med :) Ska ha en hsele till hailey och en bröst till den nya :)
Jag är jättenöjd med gullviken sele även om du nu tycker den är lite kostsam så är det en bra investering tycker jag. Många fina färger, olika former av selar och härliga tyg som kan kombinera ihop. Fick min sele på en vecka efter jag beställt ungefär.
Det finns nog inga andra ställen som du kan köpa kaninselar från tyvärr. Hittar du inget som passar får du lära dig sy egna ;)
#28 Jag har ingen symaskin och jag är urkass på sånt, därav kommer att köpa.
Så svara på frågan enbart tack :) Vill ha hållbar och inte slarvigt sydd :)
Borde finnas fler ställen :) Trist att så många har försäljningsstopp just nu :( Är nog nu många vill köpa :(
Letar även begagnat :)
Bröstsele finns ej att köpa i butiker vad jag sett,.
sarasselar, dock så tar hon inte på beställning för tillfället vad jag vet . (instagram och facebook)
bumblebees_selar (instagram)
signesselar (instagram)
solstralens (instagram)
sofiasselar (instagram)
annasselar (instagram)
Jag gör selar, dock främst i självlysande material och reflex. Du kan kolla på hemsidan och se om det kanske finns något som faller dig i smaken ändå. :)
Jag finns även på instagram där jag lägger upp bilder på selar som sålts eller ska säljas.
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
#30 Söker enbart som inte har försäljningsstopp :)
Men kollat alla dem utom sofias (känner inte igen den i alla fall).
#31 Har du annat än reflex? =) För enda jag hittade på hemsidan :)
#32 Under fliken 'designa' på hemsidan kan du se alla dekorer som man kan välja på. Jag har även gröna som är svagt självlysande som finns uppradade precis under reflexen.
Utöver det som finns på hemsidan har jag även ett grönt band med små blommor och jag kommer även få hem ett svart med vitt mönster ganska snart. :)
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
#33 Hittar bara reflex och något med zickzackmönster inget mer där :)
Men ska fundera på det med reflex ändå, kanske bra att ha :)
Rekommenderar Hannas selar, välsydda och med bra kvalitét, riktigt nöjd med min sele och koppel till Viola! 👍
Vänliga hälsningar Ellen 

#35 sida?
#36 Länkar den till dig!
http://hannasselar.webbly.com/
Tittade där och ja. Super fina selar.
vitsippansselar tycker jag verkar superfina :)
Annars tycker jag Johannas selar om du har tid att vänta, köpte min bebis sele där, med nylonbas, jätte mjuka och fina! :)
#37 Ingen fungerande länk men fick till sidan ändå sen. Men hon har försäljningsstopp
#38 Ja johannas har jag ifrån men vill kunna gå ut i sommar, och inte säkert hon hinner öppna under sommaren :)
Jag har några egengjorda selar till salu. Dom går att ha både som bröstsele och h-sele (bröstdelen går att ta bort). Jag är dock ingen expert, så det beror ju på vad du tycker är välgjorda eller inte. Jag har varit noggrann iaf och använder mina egna till mina egna kaniner. Finns i gult, blått och rosa/lila med svarta tassar. Vet inte hur jag lägger upp bilder här… Men jag kanske kan maila om du är intresserad. Passar till dvärgkaniner.
#40 Kan ju skilja mycket mellan en hermelin på 1 kg och en dvärgvädur på 2 kg (som exempel), men jag har bestämt mig för att jag ska beställa av sofia tack ändå :)
Ja, dom är justerbara, men då löste det sig ändå :)
#42 Japp! :)
Okej :) Har precis kollat in hannasselar på insta, dock har dem beställningsstopp tills 17 juli. :) Funderar själv på att beställa därifrån :)