Bortsprungen kanin
Hej!
Jag har en teddyvädur som är 12 veckor. Jag köpte honom för 4 veckor sen och jag och min pappa byggde en bur till honom som vi skulle ha utomhus. Den buren är så att han har som ett stort hus som han kan gå in i och sen så har han fri tillgång till en Hage som är rätt så stor. Huset är kopplat till ena sidan av hagens kortsida och på andra kortsidan så hade vi tänkt att bygga ett dörr som skulle gå och öppna men vi hann inte klart. Min pappa håller även på att renovera vårt egna hus nu så vi har inte hunnit fixa den sidan och den sidan är inte ordentligt fastsatt. Vi har liksom att fast sidan men botten av gallret satt inte fast ordentligt utan vi hade lagt en massa tunga plankor som höll fast botten av gallret tills vi hade fått tid att bygga klart det. Min kanin hade en gång tidigare lyft bort gallret och kommit ut ur buren men då så hittade vi honom sittandes i vår grill som vi hade utomhus och då så satte vi dit fler och tyngre plankor för att han inte skulle slita upp det. Jag brukade ta ut honom varje dag och låta honom beta fritt och leka runt i trädgården och på altanen. Två av de gångerna så sprang han bort till grannen och jag fick gå och hämta honom. Idag när jag vaknade runt 13 så gick jag ut till min trädgård för att hälsa på honom och ta ut honom och låta honom leka, så såg jag att kortsidan var uppsliten igen. Denna gången så satt det 2-3 hårtussar på gallret och på plankorna som var där och jag har gått till flera grannar och frågat om de har sett honom eller något, fast ingen hade sett honom. Det känns som att jag har letat överallt fast det finns mycket gräsmattor osv. runt mitt hus som är väldigt högt, så jag kanske inte har sett honom där. Min mamma brukar också vakna mycket tidigare än mig kanske runt 10 och gå ut och vattna blommorna och brukar alltid se honom ute i hans Hage, men idag sa hon att hon inte såg honom.
Snälla hjälp mig. Detta är min första kanin och jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Vad ska jag göra?
Ta, foto sött ut, efterlys den så fort du kan. Han är ju inte kastrerad heller tanke på åldern, har ni mkt rovdjur ? Mkt fåglar? En ny kanin brukar inte vara tillgivna. Så jag tror inte att ni har en stor chans och få in honom. Men prova locka fram den om den känner igen din röst. Lägg ut lite gott pelkets grönsaker som ett spår till eran gård. Vad som.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Hårtussarna kan nog tyvärr tyda på att ett rovdjur tagit honom. Sen kan ju kaniner inte heller flytta hur tunga plankor som helst. Vet du om ni har rovdjur där du bor? :(( hoppas verkligen att han kommer tillrätta välbehållen. Håller tummarna/kram
Mmmm, håller med #2, Det kan tyda det också. Det beror på hur tunga plankorna är , rovdjur är vara listiga. Jag ska vara ärlig jag tror att din kanin har blivit ett byte.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜