Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 650 ggr
EmmaLisaH
0

Flytta ut?

Nu i sommar ska jag flytta ut min kanin till en utebur. Hon har aldrig varit utekanin förut. Buren som hon ska flytta ut till har en "husdel" där spån,vatten och hö är och en Hage. Från hagen så är det som en liten planka till husdelen. Hon har varit ute i buren flera gånger förut men bara under dagen och aldrig sovit därute. Och det är nu frågan kommer, hur ska jag göra när jag flyttar ut henne för att hon vågar aldrig gå in i husdelen:/ Och när hon är ute sitter hon mest bara still i ett hörn och gör inte så mycket. Jag har också försökt ge henne mat när hon var där ute sent en gång men då vägrade hon äta maten:P Så hur ska jag göra så att hon vågar gå upp i husdelen? För jag vågar inte lämna henne ute en hel natt när hon inte vill gå in dit. Hehe hoppas ni förstår vad jag menar med allt jag skrev:D

tixEntry
0

Antagligen skulle hon våga gå in dit om var där flera dygn i sträck? Hon är nog bara ovan vid att vara ute. Ge henne lite tid att vänja sig och känna sig hemma så blir det nog bättre sedan. :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

CelsiusT
0

Kan du sätta in henne i innerdelen? Så hon får gå därifrån och ut själv. Sen tror jag du ska låta henne bra så hon får vara där och acklimatisera sig. Hon vänjer sig snart. Ge det några dagar.

Medarbetare på westernridning.ifokus

EmmaLisaH
0

Okej #1 #2 men nu har hon sovit ute för första gången och det gick bra, hon vill fortfarande inte gå in i husdelen men det löser sig. Nu är det de att hon inte har ätit något hö på 1 dygn, hon vägrar äta höet och hon sparar sina pellets väldigt länge innan hon långsamt äter upp dem. Beror det också på att hon just har flyttat?

tixEntry
0

#3 Det är det nog ja. Kaniner brukar ju inte äta det första dygnet när de har flyttat hem till en, men sedan kommer de igång. Så det är nog att hon är på ett nytt ställe.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds