Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 847 ggr
Fridaaaa
0

Bygga bur

Ska bygga bur i boden på hyllan som är där.
Men vad är lämpligt att ha på träet för att skydda mot urin?

Samt

Hur hade ni gjort smarta öppningar vid öppning och stängning?
Hade tänkt en öppning på varje sida :) 

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

eelliieeee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har byggt nattburar i en bod till mina kaniner. Jag målade med färg för att undvika att träet blir skadat av urinen och gjorde enkla luckor som stängs/öppnas med hjälp av träklossar som du kan se på bilden :) Buren är 150x70 med lutande tak och luckan är 80x60 tror jag 😄

Fridaaaa
0

#1 Denna ska vara längsmed hela  hyllan :) 
Men vet inte riktigt hur jag ska bygga den bara, för att det ska hålla bra och så, går inte riktigt som din, men vad snyggt det blev! :)

MangaBea
0

Vi fick tipset av uppfödaren vi köpte kaninerna av att måla ett lager kallasfalt i botten av buren för att det hindrar fukt från att tränga in i träet, för oss har det funkat bra :)

tixEntry
0

Den enklaste öppningen är nog som #1 har det, en lucka med träram och galler. Eller bara en trälucka.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Fridaaaa
0

#3 Funderade på det men hörde att man måste vädra minst 1-2 dygn, och har två kaniner som bor redan i boden = inte så bra för dem att andas in :( 

#4 Vill ha så mycket ljusinsläpp som möjligt eftersom det inte finns fönster på den sidan boden :) Ska ha två luckor :) 
Men funderar på hur jag gör det på bästa sätt och så att det inte ser helt fult ut :P

Evilina
0

Om du fäster reglar bak i väggen och på kortsidorna i rätt höjd, sen fäster du en i framkant med stöd på anpassade ställen beroende på längd på buren. Du gör helt enkelt som att du bygger en bur där uppepå. Sen bygger du dit luckor. Om du vill ha mer ljusinsläpp så kan ju delar av taket vara av nät :-)

Fridaaaa
0

#6 Kommer sätta reglar upp till befintligt tak, så kommer inte bygga något tak :) 
Men ja något sånt hade ju varit alternativ, men som på min bild, med reglarna upp i taket och så hmm får klura vidaer :D