Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 722 ggr
Codswallop
0

Belgisk hare vs Rex.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Funderar på att i framtiden köpa en till hona till flocken. Har just nu en kastrerad BH-hane och en okastrerad Rex-hona. Båda bott i flock innan. Vet inte vad jag ska välja för nästa ras. Inte mindre än Rex i alla fall. Osäker på om jag vill ha större än BH. Vad hade ni valt av dessa två raser? Eller hade ni valt en annan ras - och vad i sådana fall?

Sashhi
0

Jag har upplevt att både rex och harar kan vara lika speciella vid ihopsättning (speciellt honor), men i regel är det nog lättare med rexar. Annars rekommenderar jag starkt holländare. Har hittills inte träffat på en holländare som inte funkar i flock.

Not your mom, not your milk.

Codswallop
0

Varit inne på holländaren faktiskt, men det är väl inte jättemånga uppfödare här i Sverige?

[MiraForever]
0

#2 Kolla http://Solbackens kaniner.se/

Codswallop
0

Sett Martina mycket i kaningrupper, otroligt vackra kaniner! Men det är 50 mil mellan oss och vi har inget körkort. Transport brukar lösa sig men i första hand vill jag kunna träffa rasen/uppfödaren innan köp. 

Funderat på lilla silver också, om någon har erfarenhet?

Sashhi
0

Det finns många uppfödare av hollädare, om än fler än av belgisk hare. Norrgårdens, Solbackens, Kolartorpets, Kaninbackens, Räfsebos, m.fl. Bara att googla runt lite :)

Not your mom, not your milk.

tiger tok
0

Kanske fransk vädur?