Biten i örat
Hej Jag är kaninvakt åt min systers två kaniner för att hon är bortrest i 2 veckor. I höstas smet min systers ena kanin till den andra och hon blev biten i örat. Då fick det sys. Igår matade vi alla djur som vanligt och så lät vi henne springa i hagen och sen när hon var inne i buren igen stängde vi luckorna, och jag kollade så de var ordentligt stängda. Imorse när min syster skulle ge djuren mat såg hon att hon hade smitit in till den andra kaninen igen. Och blivit biten i samma öra igen. Såret är typ 3 cm och det är som att någon har liksom klippt i örat. Det är inte mycket blod men det blodet som är har torkat. Vi har ring veterinären och vi ska dit på måndag. Ska man tvätta såret med något? är det farligt? om det kommer in strö eller om det kommer strö på? Vi har flyttat henne till ett annat rum nu.
Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉
Sa inte veterinären hur ni skulle sköta det så länge?
/Maria
#2 han sa att det inte var så farligt med infektioner om det var i örat för det är bara hud och brosk. Han sa inget om hur vi skulle sköta det.
Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉
Tvätta med rikligt med vatten och lite mild tvål lösning. Skölj noggrant o låt vara sen bara.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Jag hade tvättat med koksalt. Man kan köpa det på apoteket eller koka själv. 1 krm salt och 1 dl vatten. Koka upp och låt svalna.