Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1173 ggr
[MiraForever]
0

Vilken ras föredrar ni?

Vilken ras? tycker ni mest om?
Varför?
Hur?

Rasen personlighet?
Det bästa med rasen?

Det sämsta med rasen?

frejaspluto
0

Dvärgvädur, bäst! Därför att min dotters kanin älskar sin lillmatte! Och han valde henne! Hur? Dvärgvädur är just den enklaste , flexiblaste sorten med nybörjare och när det är barn som är involverade. För mig när jag tänker på nybörjare och gällande min dotter , är den underbar långt temperament , finns fina färger, sorter .våran kanin är så himla social, kelig, snäll, lugn, skuttig, god lyssnare speciellt när han går i koppel. 🌸 Det finns ingen sämst ras utan det gör man sig till. Man väljer kanin efter sin livstil, väljer man en aktiv kanin ska man aktivera den på rätt sätt.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[MiraForever]
0

Kan börja!
Vilken ras tycker ni bäst om?
Dvärgvädur

Varför?

För att dom är så otroligt snälla, gulliga och lätta att hantera.
Hur?
Den första dvärgväduren var min Ponke. Han var otroligt vänlig gosig och lätt sköt.  Men efter honom köpte Mira som är en Lejonhuvad dvärgvädur. Tanken är att jag ska prova olika raser eftersom jag vill lära mig mer om dom olika raserna och sen kan välja en favorit ras! En så länge är det dvärgvädren som är min favo ras.

Rasens personlighet?

Lugna, lättlärda, gulliga, gosiga, bra nybörjar kanin, roliga och söta.

Det bästa med rasen?

Do är otroligt gulliga och derans temperament är otrolig!

Det sämsta med rasen?
Igenting!

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Nästa gång blir det nog en Teddydvärgvädur😍 Har hört att dom är otroligt gosiga. Gillar ju långhåriga kaniner!

ninor
0

Kan tillägga att jag har tre kaniner, två blandras hermelin/lejonhuvad samt en dvärgvädur.

Vilken ras? tycker ni mest om? Blandras hermelin/Lejonhuvad
Varför? Föredrar små kaniner, och älskar små fluffbollar. Hermelin och lejonhuvad är därför en perfekt kombo för mig. 

Rasen personlighet? Kaniner är ju individer, precis som människor. Men båda mina blandraser har fantastiska personligheter. E är väldigt social, lyssnar till sitt namn, följer efter mig etc. H har jag fött upp själv och hon litar på mig till 100% så jag kan göra i princip vad jag vill med henne. Väldigt lugn och kelig kanin. E och H är dock varandras motsatser egentligen trots att de är släkt. E är lite feg utav sig, medan H gärna upptäcker nya saker och skuttar iväg. 

Det bästa med rasen? Att man får det bästa utav två världar. Små och lurviga ninsar!

Det sämsta med rasen? Oj, finns nog ingenting. Att de är blandras då kanske? Men det stör inte mig det minsta.

[fin_kanin]
0

Vilken ras? tycker ni mest om? Lejon/hermelin! Varför? Hermeliner är lite "nättare" typ, kan vara lite fega men med mycket energi! Om det då också finns lejonhuvad i blandningen blir det ett snäpp "lugnare", en storlek större och lite mer hår. Det passar mig, jag gillar kaniner med lite mer fart och fläkt i. Rasens personlighet? Hehe, ja som jag skrev över:). Pigga, alerta, mysiga (inte i mitt fall men…)! Piggelin får mig alltid på bra humör, även ibland på sämre… Det bästa med rasen? En perfekt blandning; storlek, temperament, energi, lugn mm Det sämsta med rasen? Att det kanske blir en del hår vid fällning, även om det inte gör nåt för mig. MIN kanin är iallafall lite feg, haha;)

Kaninhoppare
0

Vilken ras tycker ni mest om? Belgisk jätte :)
Varför? Älskar storleken! Som en stor snäll nallebjörn. Gillar också hur de är mindre sprättiga än de små raserna. Vad jag upplevt från min egen är att han är väldigt listig, haha. 
Rasens personlighet? Mycket sociala, vill alltid vara med och vara i närheten. Nyfikna, men samtidigt ganska lugna. Lär sig nya saker otroligt fort. Dock väldigt envisa och bestämda, om jag ska gå på de jag har träffat.
Det bästa med rasen? Storleken och den enormt stora personligheten!  
Det sämsta med rasen? Envisheten och viljan att alltid bestämma. Kan bli en ganska tröttsam kamp ibland, men det är helt klart värt det. :)

Medarbetare på Jättekanin

Sashhi
0

Holländare, helt klart! Sociala, keliga men ändå väldigt aktiva. Nackdelen om man inte tycker om lite översociala kaniner så är det nog inget för en, men det kan väl knappast vara ett problem?

Not your mom, not your milk.

frejaspluto
0

Om jag skulle ha mera tid skulle jag skaffa mig en japan. Det är en fin ras glömde tillägga det.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

emms
0

Vilken ras? tycker ni mest om? - Fransk vädur!

Varför? - för mig är det den perfekta rasen, perfekt storlek, perfekt lugnt temperament, stor gosig nallebjörn helt enkelt.

Rasen personlighet? - Som en blandning mellan hund och katt, vill alltid vara med, blir verkligen en i familjen. Supermysig och rolig kanin helt enkelt som älskar alla och är väldigt tolerant, älskar gos!

Det bästa med rasen? - Personligheten och storleken. Gosig nallebjörn 😍

Det sämsta med rasen? - den äter och dricker väldigt mycket vilket gör att man måste städa varje dag. Blir lika mycket kiss från en frasse på två dagar som det blir för en dvärgkanin på en vecka. Sen är de ofta knepiga att bära, tolererar ofta bara ett sätt vilket gör det svårt för andra i familjen osv att bära.

Emma

Kaninlover4life
0

Hermelin! Så social, framåt och pigg! Älskar att dom är så små också! :)

smackisoblacky
0

Vilken ras? tycker ni mest om? Fransk vädur! Varför? Dem är underbar. Lättlärd, som en hund. Och personligheten. Sen har väl inte alla frassar samma personlighet, men min är verkligen som en hund. Rasen personlighet? Redan nämnt, som en hund. Jag tycker att dem lätt tyr sig till folk liksom. Väldigt orädd. Det bästa med rasen? Allt. Det sämsta med rasen? Inget :) Bara lite omständigare att köpa sele då det finns inte XXXXXXL på djuraffärer ;)

Kram / @Ruth_thebunny

aliiciaj
0

Jag har blivit jättefäst vid vädurskorsningar avlade för hoppning, gärna lite smäckrare varianten med lite hare i sig. De har dvärgvädurens många goda egenskaper men är mer atletiska och mer aktiva. De är väldigt smarta och nyfikna, så det går att lära dem saker ganska lätt. Negativa är väl att de inte är världens keligaste, det finns så mycket annat kul att hitta på än att ligga och kela tycker min vädurskorsning :p

[Lollo 97]
0

_Har ingen själv, men känner en som hade en som jag var med den kaninen ibland :)
_

Vilken ras tycker ni mest om? Belgisk jätte

Varför? Älskar att dom är så stora och snälla på samma gång. Tycker dom är lättare att hantera än en liten kanin.

Rasens personlighet? Snälla och sociala

Det bästa med rasen? Storleken, personligheten, alla helt enkelt hehe.

Det sämsta med rasen? Tycker inte det finns något "dåligt" med rasen :)