Pellets, Vilken sort ger ni?
Hej!
Jag tänkte bara kolla lite vilken pellets sort ni ger?
( om ni nu ger något pellets till era kaniner) 🙂
Ni får gärna skriva varför ni valt de fodret och hur mycket av det ni ger?
( såklart beroende på vikt/ ras )
Har alltid gett mina Djur&Naturs kanin och marsvinpellets 🙂 Har och har haft allt från Dvärgvädurar, Belgisk jätte och hoppkorsningar 🙂 VÄLDIGT nöjd!😊
Mina hoppkorsningar får ungefär 3-4 msk, Men anpassas efter individen
Kolla gärna in bloggen
http://nouw.com/wilmaj
http://terabitiaskaniner.weebly.com/ - Hoppkaniner i Västra götaland 
Essentials oxbow pellets. 1-2 ggr i veckan.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Använder stampe, för att jag tycker att mina kaniner fått bra hull och fin päls, sen är den billig oxå❤️
Jag tycker Cuni Adult Complete från Versele-Laga är bäst.
Får Fiol. Ganska billigt, och bra näringsvärde. Mina NZR honor fick 1 dl om dagen innan gräset kom igång, nu ligger de på ½dl var ungefär. De väger ca 4 kg var. Testar mig fram lite, en av honorna fick en kull på 10 ungar för några dagar sen, så börjar hon tappa hullet ökar jag på med pellets igen.
Håller med #4
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Ger inte på sommaren, utan endast på vintern och ger då Rabbfor.
Zingo ;D
Jag försöker ge Oxbow nu men hon är uppfödd på rabbfor och vill såklart hellre ha det och äter knappt av oxbow, så det var därför jag ville höra lite vad ni ger och varför och ja få lite tips? på vad mer som kan vara bra än oxbow!
I msk Cuni Complete per dag, inte på sommaren. Har haft brit, selective och essentials. Är nöjd med alla! :-)
Blandar rabbfor med complete. Vill ha fettet men även mycket växttråd. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Har stampe men ska byta till selective eftersom att en av kaninerna har känslig mage. Mina två dvärgvädurar får 1-2 msk varje dag men inte på sommaren!
Instagram: @fireflybrownie "ett naturligt kaninliv ger glada kaniner"
Inte varjedag vi använder oxbow essentials
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Har rabbfor till min frasse. Funkar jättebra på honom. Han får ca 1-1,5 dl om dagen.
Till en ras/kanin som inte kräver så mycket extra skulle jag dock inte valt rabbfor. 🙂
Emma
Precis som #3 ger jag 1-1,5dl rabbfor till min frasse hona.
Funkar bra för henne, och det finnas nära att köpa.
Ger teddytassens egna, men jag ger henne bara en matsked per dag, och massvis av hö. Annars använder jag pellets till belöning när vi hoppar.
Djur & Naturs Kanin/Marsvinspellets. Jag kastar/strör ut ca en näve i hagen varje morgon när jag släpper ut dom så får dom en massa hö inne sen :)