Omplacering
Jag skrev ett inlägg förra veckan om mina kaniner som inte höll sams. Jag särade på dom och fick tips? här om att kastrera honan.
Hon har blivit mycket mer glad (även hanen känns mer avslappnad utan henne) men har fortfarande lite vakt beteende.
Jag har fått rådet av flera uppfödare att omplacera en av dom då de uppenbarligen inte har rätt personkemi.
Så alltså, jag testar här och ser om någon skulle vara intresserad av att ta hand om honan, Ester 4 år. Tror hon vill vara ensamkanin och vara hos någon som har mycket tid och kunskap.
Jag väljer att inte prova med en kastrering utan ser i första hand om någon annan vill prova att ta hand om henne.
Jag har inte platsen eller tiden att ha dom två separat, då jag har dom i stallet där jag hyr in mig.
Om någon vill "skälla" på mej för detta beslut ber jag vänligast att vi tar det i PM, så får tråden handla om Ester.
Jag kan nås via mejl också naiijnos@live.se
putt! Ingen som kan tänka sig vara intresserad av min lilla tjej?
Det kanske är bäst och kastera henne först. Det är " jobbigt" och ta en okasterade hona. För dom är mkt på vakt , revir tänkande. Och varför ska det bli jobbigt för en ny ägare och ta hand om det? Min rekommendation, till ngn som vill ha henne . Hon börjar bli för gammal för Avel tycker jag. Och du minskar hennes vakt, mer keligare kanin får man. Min åsikt.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Uppdaterar lite! Tagit hem kaninerna nu och hon har redan på en vecka blivit mer harmonisk, dock inte mot min andra kanin. Behöver hitta ett hem snarast till henne, då inte plats o tid finns för två separerade kaniner:/
Det solar ingen roll mer harmonisk eller inte. Det kommer i perifer med okasterade kaniner, stå för vetrinärskostnsden , beskriv kaninen , hormonerna är kvar upptill nga veckor efter vetrinären. Det är fortfarande inte kul och ta en okasterad kanin. Detta tycker många och vissa tänker annulunda. Om hon är bökig så vill ingen ha henne. Det finns alltid eldsjälar här inne. På fokus. Du bör tänka om lite
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Som sagt kommer jag inte kastrera henne innan en omplacering. Om du vill diskutera det vidare kan du gärna skicka PM men använd inte tråden till det, tack!