Vad kan detta vara
Hej hej, nu är det så att min ena kanin fått någon slags "öronsjukdom". Jag vet inte vad det är, och det sitter i höger öra, smått påbörjat i vänster öra. Det är då en massa hudflikar eller liknande som lossnat i örat. Bild infogat. Hon verkar inte ha ont men vill inte att jag ska pilla så mycket då det säkert irreterar henne. Jag undrar om någon av er vet vad detta kan vara och hur det behandlas, tack på förhand/ LiviaBibbi

ser lite ut som öronskabb
You can't spell Bitchy without Itchy
Amen kära nån.
Veterinär. Nu med en gång.
Ajajaj :O
Jag är riktigt kass på öronsjukdomar..
Men detta ser ut att vara ''välutvecklat'' och jag skulle ändå kontakta veterinär, som kan kaniner. Eventuellt också bifoga denna bild i ett mejl, om du inte har möjlighet att åka dit.
Kaniner visar SÄLLAN att de inte mår bra eftersom de är bytesdjur. Så det är inte alls konstigt att hon inte visar någon svaghet. Skulle hon visat tecken på det så skulle det antagligen vara mycket mer allvarligt!
Lycka till, och jag hoppas att den lilla kaninen snart ska bli helt återställd igen! :)
(Uppdatera oss gärna, då jag gärna vill veta mer om vad det är och hur man kan behandla)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Kan nästan lova att det är öronskabb. Väldigt allvarlig sådan!! Svårbehbadlat på kanin men sök veterinär direkt. Kliar och gör ont på kaninen! Kaninen behöver stronghold på endast kan skrivas ut av veterinär. Ibland är avlivning enda alternativet om det gått för långt då det kan vara svårt att bli av med. Ju fortare behandling desto större chans att kaninen blir frisk!
Veterinären! Nu på en gång!
Nu kommer en liten uppdatering om henne. Jag hörde av mig till veterinären, förklarade läget och hur andra sagt att det var. Hon sa att det med säkerhet var Öronskabb i och med vad jag berättade. Hon tyckte dock inte att jag skulle komma in. Hon sa istället att jag skulle mjuka upp och göra rent med olivolja och en tops, och sedan ha i ett par droppar Eti Opic, för hund och katt. Jag har gjort som hon sa, och örat ser redan bättre ut. Ska dock försöka ta mig in nu på tisdag till en annan veterinär. Jag undanber gärna kommentarer om att jag är troll, djurplågare elr liknande. Jag har gjort det jag kan för henne, men då jag är minderårig så kan jag inte ta mig alla ställen alla tider på dygnet. Tack
#6 Vilken tur! Jag tycker du har gjort det bästa av situationen!

tänk bara på att båda dina kaniner troligen kommer behöva behandlas iom att skabb är väldigt smittsamt
You can't spell Bitchy without Itchy
Skabb ör jättesmittsamt , tvätta ur buren under och efter behandling, du måste tvätta händer byta kläder, vädra städa om du träffar andra djur råka ta på nått ställe där djur går sp får dom också !!! Det är som försyldning! Du måste ringa till vetrinären och förvarna innan du kommer in
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Bra där! 😊
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜