Nu i värmen
Hur ska man göra med ninisen? Anton har nytt och kallt vatten i skålen, den står i skuggan, tunneln och transportburen är ute, det finns hö i skuggan och i buren. Halva hagen samt buren är i skugga, samt så har anton en sitthylla som erbjuder skugga. Behövs något mer?
R.I.P. Anton 💔
kan lägga in en eller flera trädgårdsplattor och hälla vatten på dem så de blir svala. Alternativt lägga in kylklampar eller infrusna petflaskor med vatten (tänk på att vatten expanderar när det fryser så lämna en fjärdedel vattenfritt, det kyler bra ändå)
Min kanin han alternerar mellan att ligga i badrummet på golvbrunnen och på klinkersgolvet i kontoret just nu. vi har 28 grader just nu ui skuggan.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Håller med om att att lägga in stenplattor (själv använder jag marmorskärbrädor jag köpt billigt) i skuggan är en bra idé! Mina kaniner bor inomhus och de ligger gärna och svalkar magen mot plattorna nu när det är så varmt.
Rekommenderar inte kylklampar, många av dem innehåller frysgel istället för vatten och det är inte bra om kaninen får lust att tugga på dem. Frysta pet-flaskor inlindade i en handduk funkar bättre.
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#3 fyrkantiga trädgårdsplattor, cirka 35x35 i mått, ibland 40x40, väldigt populärt förr inna man började med så mycket trä-altaner/uteplatser ^^
Jag har närmare 35 grader inne just nu. Kaninen ligger fortfarande i badrummet på golvbrunnen, men nu får vi snart problem eftersom jag måste stoppa mig i duschen ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#4 Jo sådana har jag :)
R.I.P. Anton 💔