Måste man ha stängt??
Hej, jag undrar om man måste ha en burdörr på buren. Okej det låter kanske konstigt men om man kollar på bilden här nere på buren så är den ju i som två olika delar. "Husdelen" och "hagen" och det jag undrar är om man behöver ha en dörr mellan burdelen och hagen eller om det är okej att kaninen kan ha tillgång ute i hagen hela dygnet runt?:/ Och en till snabb fråga är om man kan ha ett vanligt trähus som man köper på djuraffären eller om man måste ha ett isolerat hus med frigolit eller vad det nu är man isolerar det med?:)
Det är ok att kaninen har tillgång till hagen dygnet runt sålänge den är rovdjurssäkrad.
Vad gäller hus/isolering så måste kaninen ha ett ställe där det inte drar. Tror att lagen säger att kaninen ska ha en bur med tre täckta sidor för att den ska vara godkänd att ha utomhus. Huset/buren behöver i övrigt inte vara isolerad, kaniner klarar kyla ner mot ca -20 grader utan problem sålänge de vänjs vid det i god tid.
Så länge det är tak på hagen så ser jag inga problem med att kaninen kan vara ute dygnet runt.
Räcker med ett vanligt trähus man köper på djuraffär om det är ett hus man ska i hagen du menar och inte ett hus kaninen ska bo i :)