Kanin iFokus

Kanin

Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 1037 ggr
MsSallylover
0

Fosterhem för kaniner?

Hej! Jag har just nu två underbara kaniner hemma, men jag är så sugen på en tredje. Jag vet dock att jag om några år inte kommer kunna ha tre som inte är bondade, och jag vill inte riskera bandet mina två honor redan har med att försöka tvinga in en tredje part. Jag har i nuläget plats, tid och råd med en tredje och jag känner att jag vill hjälpa till. Därför undrar jag om det finns något som liknar fosterhem som för katter och hundar, dvs att man tar hand om ett djur för ett omplaceringshem till djuret fått ett nytt hem? Och kanske hjälpa till med en svårare individ, kanske rädd eller lite aggressiv. Jag läser även djurvård på gymnasiet och jag känner att detta hade varit en otroligt nyttig erfarenhet för mig som blivande djurvårdare. så vad säger ni, finns detta som ett alternativ, eller tror ni rent ut att det skulle funka?

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

Smultrondraken70
0

Beror på var du bor. Djurens Chans söker ofta jourhem till kanin, i väntan på att ett nytt permanent hem dyker upp:) kolla deras hemsida så får du mer info.

Frosstis
0

djurskyddet :)

tiger tok
0

Precis vart bor du?

MsSallylover
0

Jag bor några mil utanför Göteborg😊

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

Frosstis
0

göteborgs djurskydd har väldigt många kaninungar nu till salu! de hittade många övergivna kaniner och alla honor var dräktiga så de har många ungar.

iWontBite
0

Finns ju även en del som lämnar ut kaniner på foder ett tag när de till exempel inte har tid under något år eller så, det är ju ett liknande koncept :)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015