Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 959 ggr
[fin_kanin]
0

Sylt i pälsen...

Hej! Har ett lite annourlunda problem… Pigge hoppade rakt på tallriken som det var sylt på, och på något sätt fick han på pannan. Han tvättar sig som en galning, men det är intorkat i pälsen, visserligen bara en liten klick. Ska jag göra något, eller låta honom fortsätta försöka få bort det?

emms
0

Haha! 😂

Får han inte bort det kan du hjälpa till med en våt trasa. Men han bör få bort det förr eller senare själv. Men kanske bra att inte ha massa sockerklet i huvudet nu när getingarna börjar komma.

När jag bondade mina kaniner kletade jag banan i pannan på dom. Frisyren va inte sig lik på någon vecka efter det. 😃

Emma

Elsaharr
0

Du kan ju testa att ta bort med t.ex ett blött papper om man inte kan få av det. Ja, kaniner kan vara väldigt knasiga ibland haha!

Zingo ;D

frejaspluto
0

Våtservetter , blöt trasa eller bara vatten. Just på pälsen där han är kladdig.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[fin_kanin]
0

Okej ska testa det! Han har nämligen inte fått bort det ännu…;-)

frejaspluto
0

Haha, nää., rolig du är! Jag badar våran kanins tassar när han har varit ute. Vid behov, Menar jag nån cm i vasken så tvättar lätt. Kaniner har väldigt känslig, fettlager man kan ju inte tvätta kaniner hur som helst heller.

[MiraForever]
0

Så roliga kaniner kan va😂

[fin_kanin]
0

#6 Ja, verkligen…Ibland lite för😜

[MiraForever]
0

😂😉🤪

frejaspluto
0

#7 har du fått bort det? 😄

[MiraForever]
0

har du fått bort det fin-kanin

[fin_kanin]
0

Blötte en trasa och duttade på fläcken! Gjorde det nyss och tror allt försvann, pyttelite rosa kvar;-)

frejaspluto
0

☀️🤗