Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-Àmnet-ot
LĂ€st 2974 ggr
Peak303
5

Klotterplank #285

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

đŸŒș

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, SkÄne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

BaltizSimbaLukas
0

Jag var först! Jag ska bli först pĂ„ nr 300 ocksĂ„ har jag bestĂ€mt!😃

#0 Du tar sÄÄ fina bilder! đŸ˜

"Ett hem utan kanin, Àr bara ett hus." ~Jag

Följ gĂ€rna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Fridaaaa
0

Hoppas pÄ en bra helg.
Blir att gÄ till brasan imorgon, fördel att ha det inte ens 500 meter bort haha!

Kaninerna Àr ute i hagen och njuter av livet :)

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

Peak303
0

#1 Haha đŸ˜‚

Tack sĂ„ mycket đŸ˜Š

-'  Malin Hultman

zemlathebunny
0

Jag ska pĂ„ monte tĂ€vling med min bĂ€stis och hennes hĂ€st imorgon!!😂

Maleficum
0

TvÄ saknade krabater. Tiden gÄr verkligen fort och det kÀnns inte alls som sÄ mÄnga Är sedan Fjalar (6 Är sedan) och Lupin (2 Är sedan) gick bort.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Elsaharr
0

Imorgon Äker jag till Spanien!!

Zingo ;D

Adirfen
0

Fredag!!! En sÄ mysig helg vÀntar :)

Klaaraa
1

Imorgon ska jag konfirmeras😃 Men det Ă€r inte bara det som hĂ€nder, kaninungarna ska ocksĂ„ mest troligt öppna ögonen imorgon😍

FĂ„r se om jag kan dela med mig av bebisbilder snart❀

[RC1393]
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Stolt över min fina Carrie!❀Ungarna 3 dagar i dag och alla 10 Ă€r vid liv, runda och fina! Finns tvĂ„ mindre men Ă€ven de Ă€r runda om magen, har aldrig haft en hona som klarat fler Ă€n 8 sĂ„ mycket lĂ€ngre Ă€n 2-3 dagar och dessa ser livskraftiga ut sĂ„ det gĂ„r nog bara bra. 

De Ă€ldre gynnarna Ă€r 3 veckor och vĂ€xer kanske inte lika bra som jag tycker att de kunnat göra, sĂ„ Maggie Ă€r nog definitivt inget avelsmaterial. Men söta Ă€r de smĂ„ liven😍 Den brokade blĂ„ bruden stannar eventuellt.

Manda02
0

Imorgon hĂ€mtar jag min hyr kanin, Yay! đŸ˜ƒ

missanÂŽs
0

#9 Åh grattis! Vilken ras Ă€r de? đŸ™‚

VĂ€nliga hĂ€lsningar Ellen GladStjĂ€rnor

Frosstis
0

Kycklingarna har blivit stora :P

Frosstis
0

Stallet har skaffat tvÄ nya kaniner, en Teddy o en dvv Teddy (finns de ens? Isf dvv lejonhuvad). JÀttemysiga o snÀlla, men ser sen att Teddyn har mkt bettfel :(( kunde nt se pÄ den andra för den ville nt öppna munnen, fÄr se en annan dag men ja de gjorde min jÀtteledsen :(

Johaed
4

Är lyckligt lottad som fĂ„r trĂ€ffa dessa godingar varje dag! đŸ˜

[RC1393]
0

#11 Honan Ă€r fransk vĂ€dur/white och pappan tysk jĂ€ttescheck, sĂ„ korsningar mellan dessa🙂

aliiciaj
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

SÄ underbart vÀder idag! Passade pÄ att hopptrÀna alla kaninerna i krok idag, och det gick sÄ bra! Imorgon fyller jag 20 och det ska vara perfekt vÀder, ska bli en bra vecka nu :)

Frosstis
1

Nu Àr kaninerna frÄn gÄrden hos mig. Visade sig att bara den ena hade bettfel vilket Àr bra. Ska ge det nÄgon vecka och se om det blir bÀttre av sig sjÀlvt , annars fÄr den tyvÀrr somna in

Adirfen
0

Älskar vĂ„rvĂ€dret ❀

Klaaraa
0

Är Ă€rtflingor bra för kaniner?😃

Fridaaaa
0

LĂ€ngtar till den 20e maj! Om allting blir som planerat
 ;)

Manda02
1

Idag sĂ„ hĂ€mtade jag min hyr kanin!😃 Hur underbar och snĂ€ll som helst! Jag har bestĂ€mt att han ska heta Zimba. Jag tror han har fĂ€rgen viltgul men jag Ă€r inte sĂ„ sĂ€rskilt bra pĂ„ det dĂ€r med fĂ€rger hehe.. Men han Ă€r hur fin som helst! Himla söt ocksĂ„!😍

[RC1393]
0

#21 Jepp, viltgul. Vad Ă€r det för nĂ„gon liten en?😍

Manda02
0

#22 Han Ă€r en liten dvĂ€rgvĂ€dur pĂ„ 12 veckor tror jag. Hans öron har inte fallit Ă€n men ibland har han ett öra uppe och ett öra nere. đŸ€Ș Jag fick vĂ€lja emellan han och hans bror och dem sĂ„g typ exakt likadana ut. Men Zimba var mest nyfiken och kom först till mig sĂ„ det fick bli han! Han Ă€r sĂ„ söt! â€ïž

Frosstis
0

Försov mig till en lektion som börjar 12:25
😂Lmao. Men hinner till lektionen som börjar 13:45 😇Hahaha

[RC1393]
0

#23 Åhh, flaxöron❀

Klaaraa
1

#21 Åhh vilka öron! SĂ„ underbara😍

SjĂ€lv har alla i Ellas kull öppnat ögonen nu. Det blev en siames, resten vita rödögda😃 BedĂ„rande smĂ„ liv❀

ninor
1

Den hĂ€r veckan fĂ„r jag hĂ€mta hem nya lilla ninen som antingen kommer att fĂ„ heta Kensie, Mackensie, Selma eller Penny. Lutar Ă„t Penny just nu đŸ˜

/ Nicole

Tunbergets kaninuppfödning 

Kaninerna pÄ instagram / facebook

Frosstis
0
Smilla Kanin
6

Tog ut Nejko i skogen igÄr och fotade lite. Vet inte varför, men fastnade lite för denna bild :)

Maleficum
1

#29 Supertjusig! Ser riktigt lugnt och hÀrligt ut.

Jag har fÄtt toastÀd hjÀlp idag :P

Fridaaaa
0

Kaninerna har varit i hagen 12 timmar nu, dags att ta in dem :)
Bra med sambo hemma nÀr man har praktik, dÄ kan de vara ute i hagen i alla fall :D

ninor
0

SvĂ„rt att bestĂ€mma mig vilken bur jag ska köpa
 En vanlig inomhusbur 120 cm eller en tvĂ„vĂ„ningsbur pĂ„ 100 cm, har en likadan idag redan.. BeslutsĂ„ngest deluxe!

/ Nicole

nikkifun
0

Ozzy Àr sÄ glad i andra kaniner. Skulle sÄ vilja skaffa en kompis till honom! SÄ förhoppningsvis blir det i framtiden!

BaltizSimbaLukas
0

Idag ska jag lĂ€mna in en berĂ€ttelse i svenskan pĂ„ fem kapitel och alltsĂ„ minst fem sidor
 Jag Ă€r pĂ„ första. :/

Ha det gött, igelkött!

[Melbun]
3

I söndags kom den hÀr omplaceringen hem till mig :) Lite tunn och Àter dÄligt sÄ hon ska fÄ tÀnderna tittade pÄ imorgon. JÀttesnÀll tjej, lite blyg men har lÄtit mig klappa lite pÄ henne Àven om hon ser vÀldigt skeptisk ut. xD Mjukis heter hon iaf (undrar var det namnet kom ifrÄn)

BaltizSimbaLukas
0

#35 Vilka ögon! Jag fastnar alltid för bruna blÄögda
 đŸ˜

Ha det gött, igelkött!

Irmelinis
0

#35 Men Ähhh, vad fin hon Àr! Grattis till nya kompisen, hoppas allt gÄr bra!

Uppfödning dvĂ€rgvĂ€dur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges KaninvÀlfÀrdsförening

[Melbun]
0

#36 #37 Tack! Fastnade ocksÄ för hennes fÀrger :) HÄller tummarna för att hon Àr frisk nu (:

Irmelinis
0

Om jag vill fÄ hjÀlp med könsbestÀmning av ungar, finns det en speciell trÄd för detta, eller ska jag skapa en egen?

www.alrunans.weebly.com/

Peak303
0

#39 Finns en artikel om det :)

-'  Malin Hultman

ninor
0

Imorgon kommer hon hem lilla ninen
 Har köpt ny bur till henne idag đŸ˜‚

/ Nicole

aliiciaj
1

IgĂ„r var sista dagen pĂ„ Harens behandling av öroninflammationen och ögoninflammationen. Men jag tyckte fortfarande att det inte var helt bra, det rann fortfarande lite frĂ„n ögat och hon hade fortfarande lite var i örat. SĂ„ jag ringde veterinĂ€ren och fick en ny tid pĂ„ fredag med henne och skulle fortsĂ€tta med behandlingen tills dess. Men idag sĂ„ var första dagen det inte hade runnit ur ögat pĂ„ natten och det var inget var i örat. Hm, den dĂ€r Haren Ă€r sĂ„ himla lurig man kan aldrig lita pĂ„ henne :/ Avboka eller inte avboka tiden Ă€r frĂ„gan nu

Maleficum
0

#42 Man behöver vĂ€l bara avboka ett dygn i förvĂ€g? Isf kan du ju avvakta tills imorgon och se hur det verkar. Å andra sidan kan det ju vara skönt att fĂ„ bekrĂ€ftelse av veterinĂ€r att det verkligen Ă€r helt bra ocksĂ„.

aliiciaj
0

#43 Det Ă€r kristihimmelfĂ€rd imorgon sĂ„ kliniken Ă€r inte öppen. Vill helst inte ta med henne i onödan, ganska stressande för henne. Förra veckan nĂ€r jag var dĂ€r med henne lĂ„g hon bara och skakade för hon var rĂ€dd :( Men jag ska kolla pĂ„ henne senare idag igen, jag har ett ortoskop hemma sĂ„ jag kan se i hennes öron ordentligt. Är det okej nĂ€r jag kommer hem ikvĂ€ll sĂ„ avbokar jag nog.

Frosstis
1

Vill sĂ€tta Charlie i en Hage bredvid dom men vet inte om jag borde 😁 :S haha han Ă€r sĂ„ intresserad av andra kaniner, luktar alltid pĂ„ mig jĂ€ttelĂ€nge nĂ€r jag klappat dom.

Frosstis
0

Haha det gick ju bra

Fridaaaa
0

Sista dagen pÄ praktiken idag. Kommer sakna alla <3

ninor
2

Nu har jag hĂ€mtat hem Penny och sitter med henne i knĂ€et đŸ˜

/ Nicole

Maleficum
3

"Jag har inte gjort nÄgot"

Peak303
1

GlĂ€djeskutt i skogen â€ïž

-'  Malin Hultman

Maleficum
0

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

Försökte filma Kenzie nÀr han skutta runt pÄ tomten (gick ju inge vidare som vanligt) sluta med att han fick lite massage istÀllet.

Maleficum
0

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

Och han kommer nÀstan alltid pÄ inkallning! =D

ninor
3

HĂ€r Ă€r lilla Penny. SĂ„ liten och sĂ„ mjuuuuk med sin satinpĂ€ls đŸ˜

/ Nicole

missanÂŽs
2

PĂ„ lördag (eller söndagen?) nĂ€sta vecka sĂ„ Ă„ker vi och hĂ€mtar efterlĂ€ngtade Trulls đŸ˜

Irmelinis
0

#53 Åhhhhh, gör en bildtrĂ„d! SĂ„ underbar đŸ˜

www.alrunans.weebly.com/

Wilmarabbit
3

HopptrĂ€ning imorgon med min buse đŸ˜đŸ˜ƒ

Kolla gĂ€rna in bloggen RegnbĂ„gehttp://nouw.com/wilmajRegnbĂ„ge

Ballong http://terabitiaskaniner.weebly.com/ - Hoppkaniner i VĂ€stra götaland Ballong

missanÂŽs
1

#55 Åh ja, vilken bra idĂ©! Det ska jag absolut göra đŸ˜ƒ Har ju faktiskt redan lite foton pĂ„ honom som jag fĂ„tt frĂ„n uppfödarna med kom jag pĂ„. đŸ˜Š

NorthsKaniner
0

#57 Hon skrev ju till #53 haha :p

ninor
1

#55 Nu har Penny en egen bildtrÄd. Rekommenderar Àven kaninernas egna instagram ;-)

/ Nicole

Irmelinis
0

#58 Spelar ingen roll, alla bildtrĂ„dar Ă€r hjĂ€rtligt vĂ€lkomna đŸ˜ƒ

www.alrunans.weebly.com/

missanÂŽs
0

#58 och #60 : Nej haha, missade jag helt! Men iaf bra idĂ© đŸ˜‚

Peak303
1

Ibland undrar jag vad som försegÄr i en 3Ärings hjÀrna.
Min lillebror sitter och leker med bilar:
"Du polisen, ska vi gÄ till busfabriken idag?"
"Nej det fĂ„r man inte, det Ă€r fredag" đŸ€”

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
0

#62 haha!

[fin_kanin]
0

Idag fick Pigge vĂ€rsta glĂ€djeskuttet pĂ„ tomten (vilket Ă€r ovanligt pga att han alltid Ă€r sĂ„ nervös för alltingđŸ€Ș). Han for ivĂ€g som ett skott och skuttade omkring. Blir sĂ„ glad, nĂ€r han Ă€r det😃I minut senare rusar han skrĂ€ckslaget ivĂ€g för att en buske prasslade
. Kanin, ibland undrar man vad som försigĂ„r i deras smĂ„ hjĂ€rnor! đŸ€”

emms
0

Ni som har era kaniner i hagar med fri tillgĂ„ng till grĂ€s, har ni hö i hagarna? đŸ™‚

Ska bygga en Hage till Mio nÀsta vecka som kommer flyttas varje dag sÄ han blir trÀdgÄrdens nya grÀsklippare. Men funderar pÄ om man verkligen behöver ha hö i hagen dÄ? Han kommer bo inne under nÀtterna dÀr det finns hö.

Emma

Wilmarabbit
0

#65 Har inte hö i dom stora rasthagarna med massa grÀs, Men dÀremot dom mindre lite mer avbetade :)

Ballong http://terabitiaskaniner.weebly.com/ - Hoppkaniner i VĂ€stra götaland Ballong

aliiciaj
0

#65 Börja med att erbjuda hö i hagen, se om han Ă€ter av det. Äter han inget av det skippa det. Jag hö i hagen nu nĂ€r grĂ€set Ă€r ganska kort, dock sĂ„ kommer snart perioden nĂ€r grĂ€set Ă€r som mest nĂ€ringfullt och dĂ„ behövs inte hö. Lite innan midsommar Ă€r grĂ€set som allra bĂ€st! Blir veterinĂ€ren med Haren idag igen, hon Ă€r inte helt bra. Hon Ă€r en dyr kanin för mig, jag har henne försĂ€krad men sjĂ€lvrisken Ă€r pĂ„ 700 kr och 25 % rörlig sjĂ€lvrisk, sĂ„ nĂ€r besöken "bara" kostar 590 kr sĂ„ fĂ„r jag inget av försĂ€kringen. Men nu kanske jag kan sĂ€tta ihop veterinĂ€rbesöken och fĂ„ typ 200 kr tillbaka haha.

Maleficum
0

#65 Tycker det beror pÄ kanin, mina förra angoror ville aldrig Àta hö under sommaren nÀr de gick ute pÄ grÀs och de funka super för dem, inga problem med magar eller nÄt men min nuvarande behöver de extra fibrerna i höet för nÀr han bara Àter grÀs blir hans pluttar pyttesmÄ och stenhÄrda! Vissa dagar fÄr han helt enkelt inte gÄ ut bara för att han ska Àta av sitt hö (rÀcker inte med att han Àr inne och Àter hö pÄ nÀtterna).

Fridaaaa
0

#65 Ja oftast, gÀller att ha vÀldigt varierande grÀs om man ska utesluta höet. Eller har de hö i burarna pÄ nÀtterna sen :)

[RC1393]
0

Jag Ă€r lite efter jag😉 Var pĂ„ stĂ€mmotĂ€vlingen i söndags och var inte med pĂ„ första delen av prisutdelningen, kom bara och fick veta att jag skulle ta pris, men jag brydde mig inte om att ta reda pĂ„ för vem av dem. Nu kollade jag upp det och det var för Dexter! Han har tĂ€vlat i ganska precis tvĂ„ Ă„r och aldrig tagit pinne, eftersom han Ă€r lite knasig av sig pĂ„ tĂ€vling men tycker det Ă€r kul sĂ„ han Ă€r med Ă€ndĂ„, himla kul!😍

aliiciaj
1

Fick en ny ögonmedicin utskrivet till Haren igÄr, hon hade ingen öroninflammation lÀngre som tur var. VeterinÀren trodde att hon kanske hade stopp i tÄrkanalen, men hon ville testa med en till medicin. Fungerar inte dessa ögondroppar skulle hon behöva sövas ner för att skölja igenom tÄrkanalen, och det vill vi helst inte göra. Det Àr lite kul nÀr jag Àr pÄ veterinÀrkliniken med Haren, och alla som jobbar dÀr "nÀmen Àr Haren hÀr igen", alla veterinÀrer och djursjuksköterskor vet vem Haren Àr vid det hÀr laget. Har varit pÄ veterinÀrkliniken 15 gÄnger totalt de senaste tvÄ Ären, hon Àr en dyr oturskanin!

Frosstis
0

Hatar att jobba nÀr de e sÄhÀr fint vÀder ute :(

Irmelinis
0

#71 Oj, lilla Haren. Det har blivit mĂ„nga veterinĂ€rbesök đŸ˜• 
Hoppas verkligen hon fÄr bli helt frisk snart!

www.alrunans.weebly.com/

emms
0

#66-69

Tack för svar! :) Börjar med att ha hö ocksĂ„ sĂ„ fĂ„r vi se. Han kommer ju som sagt ha hö pĂ„ nĂ€tterna och han fĂ„r Ă€ven pellets och andra grönsaker under dagen sĂ„ nĂ€ring fĂ„r han sĂ„ det rĂ€cker Ă€ndĂ„ đŸ˜ƒ

Emma

Adirfen
0

Oj vad aktiva folk varit under helgen ! :o

nikkifun
0

Harar Ă€r sĂ„ fina, men Ă€ndĂ„ helt omöjliga att fĂ„ bra bilder pĂ„. Elton kan inte sitta still tillrĂ€ckligt lĂ€nge för bilder, det finns ju alltid nĂ„t annat att göra đŸ˜‚

Peak303
0

Galen Knapp som tog sista krok svĂ„r pinnen igĂ„r â€ïžâ€ïž

-'  Malin Hultman

Adirfen
0

#77 Grattis!

[RC1393]
5

Gav vatten och kollade hö som jag vanligtvis gör i morse och ser att Chips ligger, helt utslagen pĂ„ sidan. Tycks inte andas heller. Ropar pĂ„ honom. 

Ingen reaktion. 

"Inte en gĂ„ng till" tĂ€nker jag och ruskar om kaninen, som flyger upp, lĂ€tt förnĂ€rmad av mitt bryska sĂ€tt. "FörlĂ„t, skulle bara kolla
"😃

aliiciaj
0

Idag rÀddade min mamma en duva frÄn en katt, katten Ät pÄ duvan medan den levde. Vi satte den i en gammal kaninbur och ringde djurambulansen. Tog ett par timmar innan ambulansen kom, de prioterar husdjur före vilda djur. Men nu har de hÀmtat duvan och de Àr pÄvÀg till djursjukhuset nu. HÄller tummarna för att duvan överlever! SÄ otroligt bra att det finns djurambulanser, gratis dessutom för vilda djur.

Irmelinis
7

En stjÀrnformad sovande hög.

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
0

#81 aww kaninungar đŸ˜

Nu har jag flyttat ut charlie till altanen! Skönt att slippa honom inne.. :p han har blivit sÄ jobbig sen de andra kaninerna flyttade hem till mig, han vill verkligen till dom. Men de kanske flyttar imorgon, och Mirre blir avlivad dÄ :( Kommer sakna honom

Peak303
0

Försöker hitta en kull att köpa min nĂ€sta tĂ€vlingskompis ur.. LĂ€ttare sagt Ă€n gjort.. đŸ˜•

-'  Malin Hultman

Smilla Kanin
0

Endast 5 dagar kvar tills min nya hoppkorsning kommer :D

Wilmarabbit
0

Första tĂ€vlingen inplanerad, SĂ„ galet nervös đŸ€

Irmelinis
0

#83 Åh, men
 hade inte du nĂ„gra kullar pĂ„ gĂ„ng som du vĂ€ntade pĂ„? Eller det kanske inte var tĂ€vlingskaniner?

www.alrunans.weebly.com/

[Melbun]
0

BlÀ vill bara att kaninen ska bli frisk frÄn sina onda tÀnder nu :( Suger nÀr folk sabbar djurens tÀnder genom dÄlig kost :|

Frosstis
0

:( Ska ha debatt i skolan och jag ska spela Astra Zenica och vara för djurförsök
 đŸ˜•kommer mĂ„ sĂ„ dĂ„ligt av att skriva ner argumenten och gĂ„ in för rollen
😕

Fridaaaa
0

#88 Det Àrjobbigt nÀr man mÄste argumentera för nÄgot man egentligen Àr emot. Har jag med fÄtt göra i skolan :S

Trebit
2

#88 NĂ€r jag gick i gymnasiet hade vi "Politisk debatt" pĂ„ samhĂ€llslektionerna, och jag blev utvald att representera Kristdemokraterna, det absolut vĂ€rsta parti jag visste vid den tidpunkten (Det var innan SD var en grej
). Dock gjorde jag mitt jobb sĂ„ bra att lilla kristdemokraterna vann debatten och blev största parti vid klassröstningen! Se det som trĂ€ning i retorik (vilket det Ă€r!), det Ă€r lĂ€tt att argumentera för nĂ„got man Ă€r för, men desto svĂ„rare att övertyga nĂ„gon om nĂ„nting man sjĂ€lv inte tror pĂ„!
Sen nĂ€r debatten Ă€r över kan du skaka av dig den obehagliga rollen och gĂ„ tillbaka till att argumentera MOT djurförsök, och dĂ„ har du redan synat motstĂ„ndarsidans alla argument och kan bryta ner dem lĂ€ttare 😉

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

missanÂŽs
0

#88 Åh fy dÄ  Men gör som #90 föreslĂ„r, att sĂ€ga efterĂ„t att du egentligen Ă€r emot djurförsök och argumentera varför (om det gĂ„r?). đŸ˜‡

Peak303
0

#86 Jo, men fick ingen ur de kullarna.. đŸ˜•
KÀnns som om dÀr Àr nÄgra kullar som Àr intressanta, men hÀlften av dem Àr inte ens födda eller parade. Och vet inte om jag kÀnner för att vÀnta ytterligare 3 mÄnader om jag inte skulle fÄ nÄgon ur de kullarna heller..

-'  Malin Hultman

Irmelinis
0

#92 Åh, jag förstĂ„r đŸ˜•
Stod sjĂ€lv i kö pĂ„ en hane hos fyra olika uppfödare nu pĂ„ vĂ„ren, men alla honorna gick tomma. JĂ€ttekonstigt. 

Är det nĂ„gon speciell korsning du letar efter?

www.alrunans.weebly.com/

[❀Rabbit❀]
0

NÀr Àr det en ny klotterplank

[RC1393]
0

AlltsĂ„ nĂ„got smartskaft satte ju ridbanan pĂ„ fel stĂ€lle! Den stĂ„r i skuggan av skogen sĂ„ snön har inte smĂ€lt bort frĂ„n den helt Ă€n, blöt och lös som nĂ„gonting Ă€r den ocksĂ„ sĂ„ det Ă€r bara att vĂ€nta. Jag som var taggad att fĂ„ trĂ€na inför sommarens dressyrtĂ€vlingar😭 NĂ€stan sĂ„ att jag lastar och Ă„ker de tvĂ„ milen till ridskolan för den sakens skull😎

zemlathebunny
0

Men om man tĂ€nker pĂ„ de viset att de Ă€r skönt att rida i skuggan pĂ„ sommaren sĂ„ Ă€r de en ganska bra placering😂 #95

Fridaaaa
0

#94 NÀr denna blir för lÄng ;) Avgör admin pÄ sidan :)

[RC1393]
0

#96 DĂ€rför man rider pĂ„ natten ju! Midnattssol Ă€r det bĂ€sta som finns!❀

Peak303
0

#93 Är lite inne pĂ„ att de antingen ska vara slĂ€kt med mina hane idag (Zapp) eller inte slĂ€kt/nĂ€stan inte slĂ€kt sĂ„ det gĂ„r att anvĂ€nda honan till honom. Finns bĂ„da delar födda idag (samt en kull efter honom sjĂ€lv, född i tisdags) men jag vet inte alls.. KĂ€nde att en av kullarna jag la intresse pĂ„ sa magkĂ€nslan "ja" till. De andra har jag lixom inte kĂ€nt den samma till. Och man vill ju helst inte bara "slĂ€nga" sig pĂ„ en kull heller.. đŸ˜

-'  Malin Hultman

Frosstis
0

#90 #91 jaa, alla i min klass vet att jag e mot djurförsök o vegan o allt de hahaha sĂ„ de e lugnt men jag ska försöka argumentera sĂ„ bra jag kan, tror jag kan ha bĂ€ttre argument Ă€n min motpart
 Men Ă€h, detta Ă€r iaf bĂ€ttre Ă€n att debattera om vinster i vĂ€lfĂ€rden, detta Ă€mne kan jag iaf :))

missanÂŽs
0

#99 FĂ„r jag frĂ„ga vilken kull det var som föddes i tisdags, den som Zapp var pappa till? đŸ™‚ HĂ„ller ocksĂ„ lite utkik efter intressanta kullar. đŸ™‚

Peak303
0

#101 Det Ă€r en kull hos Hagalids, det Ă€r efter Milleniums Strawberry & Cheescake đŸ™‚

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
0

LÀngtar till nÀsta fredag/lördag :D

zemlathebunny
0

Är de nĂ„gon som vill att jag ska göra en kulldagbok? Min kanin blev tjuvparad och nu fick hon ungar😊

[Melbun]
1

ÅÄÄÄ kaninen som inte Ă€tit hö pĂ„ veckor har precis mumsat i sig ett strĂ„ eller tvĂ„ *.* SĂ„ lĂ€ttad. Hoppas hon inte Ă„ngrar sig nu xD

Irmelinis
0

#104 Jaaa, gÀrna en kulldagbok :) (Kom bara ihÄg regeln om att ungarna mÄste vara tre veckor innan du visar bilder pÄ dem utanför boet.)

www.alrunans.weebly.com/

zemlathebunny
0

Okej dÄ gör jag de :)

aliiciaj
0

Harens behandling av ögat fungerar inte, inte ögat blev vÀrre av den nya medicinen :( Nu ska hon sövas ner pÄ mÄndag och fÄ tÄrkanalerna spolade. Usch hatar nÀr mina kaniner ska sövas, man vet aldrig om de vaknar upp igen :/

missanÂŽs
0

#102 Okej. đŸ™‚

Blir lite Ă€ndrade planer, dĂ„ den kaninungen som vi tingat kommer stanna kvar hos uppfödaren istĂ€llet pga en anledning, sĂ„ istĂ€llet kommer förhoppningsvis kullsystern, Lavendulas Ljuv och Vacker, fĂ„ flytta hem till oss istĂ€llet dĂ„. Synd dĂ„ Trulls verkade himla go, men denna tjej verkar vara lika underbar hon med, sĂ„ ingen större fara för min del direkt! đŸ˜‰

Irmelinis
0

#108 HĂ„ller tummar och tassar för Haren! â€ïž

www.alrunans.weebly.com/

Peak303
1

#109 Fick lite bilder pÄ dem idag. 1 viltgrÄ, 2 viltgrÄbrokade och en svartbrokad ser det ut som. :)

-'  Malin Hultman

Frosstis
0

Lite orolig för Charlie, de e rÀtt kallt ute :(

Usagi_
3

SĂ„ kul, har fĂ„tt tre bestĂ€llningar pĂ„ muggar idag efter att mamma tog med mina mĂ„lade muggar till jobbet! Även en bestĂ€llning av teckning :D

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Adirfen
1

Idag ska jag gÄ Prideparad! Tjoho! :)

ninor
0

SĂ„g nu ikvĂ€ll att Elliots öga ser lite mĂ€rkligt ut.. Runnit ut ögat, ev lite svullet osv. Min lilla Ă€lskling â€ïž MĂ€rks att han börjar bli Ă€ldre, tycker Ă€ven att pĂ€lsan har Ă€ndrats nĂ„got.

Men har ögat inte blivit bÀttre tills pÄ mÄndag ringer jag veterinÀr.

/ Nicole

Elsaharr
0

Fryser sÄ mycket. Blev precis utkastade frÄn donken för att de skulle tydligen stÀnga klockan 1. BlÀ.

Zingo ;D

Fridaaaa
0

SkkitvÀder bÄde igÄr och idag Suck.
Aja, dÄ vÀxer grÀset upp Ànnu fortare/mer till kaninerna, och bladen slÄr ut Ànnu mer pÄ trÀden ;)

#116 AjdÄ! HÀr har McDonalds öppet dygnet runt :)

Elsaharr
0

#116 Det hade vi med tidigare men fÄtt lov att stÀnga pga fyllon som gÄr in och förstör.

Zingo ;D

Fridaaaa
0

#118 Aa vad trist

aliiciaj
0

Precis hÀmtat Haren frÄn djurkliniken, de sövde ner henne och spolade tÄrkanalerna. Hon hade vÀldigt mycket klet i vÀnstra tÄrkanalen, men det kom aldrig igenom till nÀsan sÄ vi kan behöva göra om det en annan gÄng. Det hela kostade 2000 kr, mycket mer Àn vad jag förvÀntat mig. Bad dem direktreglera med agria, men det gick inte för agria ba "det gÄr inte att veta att det inte Àr kindtÀnderna som orsakat stopp i tÄrkanalen" sÄ djurkliniken mÄste skicka in alla journaler sÄ ska försÀkringsbolaget kolla nÀrmare pÄ det. Blir sÄ arg, vi vet att det var en öroninflammation som orsakade ögoninflammationen. Men sÄklart ska försÀkringsbolaget försöka vrida och vÀnda pÄ det sÄ att de slipper betala. Aja, jag Àr i alla fall glad över att Haren klarade narkosen, hon Àr pigg och Àter nu som tur var!

Maleficum
0

#120 Hoppas de inte krÄnglar mer med försÀkringen!

Vi hade lite problem med hunden denna omgÄng som han fick sitt kastrationschipp. Han fÄr dem eftersom han annars fÄranaladenom och förra Äret var det inga problem men denna gÄng klaga försÀkringen för att de inte ersÀtter om man ger det "förebyggande". Lyckades som tur var lösa sig sÄ det kom pÄ försÀkringen.

[Melbun]
0

Min kaninhona springer runt och brummar typ 24/7. Helt galet aktiv.. đŸ˜‚ Hoppas att hon lugnar ned sig lite efter en kastrering. Sen Ă€r jag sjukt osĂ€ker pĂ„ hur det ska bli att sĂ€tta ihop henne med min andra djĂ€vulshane ocksĂ„. Helst hade jag ju velat kastrera innan men sen vill man vĂ€l Ă€ven veta att de fungerar ihop ocksĂ„..  hehe đŸ€”

ninor
1

Imorgon fĂ„r jag nycklarna till min nya lĂ€genhet. Nyproduktion och jag har vĂ€ntat ett Ă„r nu. Äntligen Ă€r vĂ€ntan över. :-)

/ Nicole

Irmelinis
0

#123 Grattis! đŸ„ł

www.alrunans.weebly.com/

Elsaharr
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Fell in love with the sky today ------------------------------------- Alla bilderna Àr helt oredigerade, himlen Àr sÄ himla fin nu!

Zingo ;D

Irmelinis
0

Wooow vilken himmel đŸ˜

www.alrunans.weebly.com/

aliiciaj
6

Äntligen har Curium blivit accepterad som en i flocken, det tog ju bara 4 mĂ„nader av försökande haha. Men det Ă€r kul nĂ€r man fĂ„r utdelning för all den tid man lagt ner pĂ„ kaninerna till slut. Nu fĂ„r Curium kĂ€nna trygghet hos en flock, det Ă€r precis vad hon behövde för hon har sĂ„ dĂ„ligt sjĂ€lvförtroende.

tixEntry
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

#125 đŸ˜ƒ

sociala medier jag anvÀnder mer eller mindre:
Wattpad: virrig   á”•   Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds   á”•   Tumblr: lavendrclouds

Fridaaaa
0

SÄ skönt med ledig idag!

[❀Rabbit❀]
0

#123 GrattisđŸ˜ŽđŸ€“

Elsaharr
0

#129 Skönt! Vi Àr lediga tisdag nÀsta vecka, bra det, för dÄ fyller min kompis Är och dÄ kan vi fira henne pÄ hennes dag!

Zingo ;D

[MiraForever]
1

Har bytt kontođŸ€ȘGick under ❀Rabbit❀innan. Bytte för att kunna logga in pĂ„ datorn och namnet passar mig bĂ€ttre😎

Frosstis
0

4h gÄrden har fÄtt lamm <3<3 sÄ ska dit och gosa imÄn <3

och nu Àr mirre död, tror jag :( jÀtte trÄkigt, han var verkligen sÄ underbar. och bella har en ny kompis, teo. hoppas dom trivs tillsammans. fÄr se imÄn!

aliiciaj
1

GlÀdjen nÀr man fÄr mejl för Agria och de skriver att man fÄr ersÀttning för Harens operation! :D

Irmelinis
0

#134 Jaaaa, underbart ju!

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#134 HĂ€rligt! Äntligen nĂ„got de kan göra rĂ€tt ;)

Diskussionen har nÄtt max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
InlÀgget Àr lÄst för nya kommentarer