Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 626 ggr
M.L
0

Kompostgaller

Många säger att det är så bra bygga hage/bur av Kompostgaller. Hur säkert är Kompostgaller mot räv ? Tänkte Om man har kaninerna där dygnet runt.

BlaCo
0

Mot räv är det väldigt säkert, bara gallren sätts ihop på ett bra sätt. Mindre rovdjur däremot, tex mink och mård tar sig antagligen igenom eftersom maskorna brukar vara ganska stora

Storip
0

Gallret i sig är ju starkt. Men det måste vara förankrat i marken samt med de andra gallerna. Och ha tak om det ska varar räv-säkert.

Dock har jag hört om rävar som fått tag i kaninen genom gallret, då maskorna är så stora.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

Elsaharr
0

Ja det är bra om det sitter stadigt i marken och inte har en chans att vältas. Men man bör ha tak och kanske även galler i botten (?)

Zingo ;D

tixEntry
0

Jag skulle inte rekommendera att ha kaninen i en "vanlig" Hage av kompostgaller dygnet runt. Det kan komma rovfåglar eller rovdjur och kaninen kan hoppa över gallret eller gräva sig ut. Men om man sätter på tak och golv, och stödjer gallren med något så de inte välter, då  går det nog bra. :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

M.L
0

Många svar. Jag undrar bara hur säkert Kompostgaller är mot räv inget annat.

tixEntry
1

Hur menar du? Det beror väldigt mycket på konstruktionen…

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

BlaCo
0

#5 Ja exakt hur menar du, och vad har du i så fall inte fått svar på? Hur säkert det är beror givetvis på hur du väljer att bygga.