Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 411 ggr
[Tisstassen]
0

Att sälja kanin

Hej nu ska jag sälja min kaninhane och la upp en annons på blocket igårkväll. Jag har redan 4st intresserade av honom. En kommer på söndag för att kolla på honom. Hur ska jag tänka? Ska jag sälja till dem direkt på plats på söndag om allt känns bra och de beskriver ett bra hem för honom? Eller bör jag avvakta och träffa flera? De som kommer på söndag har barn, men det är föräldern som kontaktat mig. Hon verkar ha en plan att låta honom bo i en lekstuga med Hage, dvs mycket plats att skutta runt vilket är super. Hon vill få ihop honom med sin 2 åriga hona, som hon beskriver som lite bossig men hon tror att det ska gå bra… Jag tycker det låter bra att han får sällskap och att de har erfarenhet av kaniner, vad tycker ni? Detta känns så himla tungt och jag vill verkligen att han får ett fint hem :( <3

missan´s
0

Välj inte första bästa, utan låt alla de intresserade komma och kolla, så kan du höra av dig till den du känner mest förtroende för sedan när du bestämt dig (om någon av hemmen känns rätt). Så skulle jag nog göra! 🙂 

Lycka till 🙂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Fridaaaa
0

Om detkänns rätt å absolut tycker jag.
Jag går på magkänsla <3

Iza sålde jag till första som kom och tittade pga att det kändes så himla bra! Och hon har det toppen fortfarande i nya hemmer :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tisstassen]
0

Aa okej jo lite så jag tänkt. Typ att om de känns super med de som kommer och kollar så kör ja på dem, annars låter jag fler komma och kolla :)

Irmelinis
0

Om det känns bra när du träffar dem, så kör på det. Man brukar ju märka, som du redan gjort, om de har lite kaninkunskap eller inte, och att han får en kompis är ju ett stort plus!

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[Tisstassen]
0

Ska man erbjuda att ta tillbaka honom om han ej går ihop med deras hona? Eller är det dumt?

Fridaaaa
0

#5 Jag tycker att detär ansvarsfullt att erbjuda att ta tillbaka om det inte fungerar :)

[Tisstassen]
0

Ja jag tänker att de är bättre att han kommer tillbaka till mig än att han mår dåligt med deras kanin eller säljs till något annat hem…

Fridaaaa
0

#6 Precis klokt tänkt :)

[Tisstassen]
0

Känns ju bra att de haft sin hona i 2,5år (eller så tolka jag det i alla fall) för då kommer de inte bara tröttna och ge upp efter några månader liksom