Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 486 ggr
Lolleee
0

Hjälp tänder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Är chanels tänder för långa? O måste jag i så fall ta henne till veterinären för att slippa dem eller ska jag fortsätta ge henne massa pinnar?

Fridaaaa
1

Tyvärr omöjligt att se på den bilden.

Rekommederar inte att åka regelbundet för slipning, för det är inte rätt mot kaninen, är det bettfel som det kräver, så är det bättre att ta bort den, då hjälper inte ens pinnar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lolleee
0

Hon har inte haft såna tänder innan o bettfel har hon inte.. Bara dumma jag som glömt ge henne pinnar på några veckor..

Fridaaaa
0

#2 Hur gammal är hon? 
De blir inte förlånga på några veckor utan grenar, mina får inte alltid grenar på flera veckor under vintern tex, höet slipar ner.

Lolleee
0

Hon är 1. O hennes bett är likadant som innan när hon var hos veterinären för ett halv år sedan o de sa att bettet var bra.

Fridaaaa
0

#4 Det kan ändra sig snabbt och bettfel kan uppkomma vid 1 års ålder, så det kan du inte avfärda

[AnimeV4]
0

Hö slipar ner bäst av allt. Var du hos en kunnig veterinär när du kollade tänderna? I vilket fall som helst borde du åka till en sådan och kolla för att vara säker. Det är iallafall som #3 säger att tänderna inte blir för långa om man inte ger grenar.

Lolleee
0

Bettet har inte ändrat sig o de två tänderna i underraden ligger precis bakom de övre tänderna. Tycker bara de två undre tänderna är lite långa men vet inte. Ska ta en bild o skicka till hennes uppfödare o fråga.

Fridaaaa
0

#7 Bettfel innebär också att tänderna blir för långa.
Ja gör det, och se vad personen säger. men på bilden går det ej att se något