Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 510 ggr
Whatsupdoc?
0

Badbalja med kallvatten?

Nu när det är jättevarmt(även fast jag har fläkten på högsta & balkongdörren öppen) ska jag ta fram en balja eller liknande med kallvatten för Charlie & Cora, för de är helt utslagna.

[❤️Rabbit❤️]
0

Nej. Jag tycker inte det för att dom flesta kaniner gillar ju inte att bada. Särskilt inte i kallt vatten. Ta minst 3 handdukar och skölj dom och sen kramar du ut vattnet. Sedan lägger du dom på kaninernas favorit ställen.

[❤️Rabbit❤️]
0

Och så mycket skugga som möjligt.

[AnimeV4]
0

Jag tror inte att man bör bada kaniner om det inte är nödvändigt, utan tycker det #1 föreslår låter mycket bättre. Vet ej hur det är riktigt då jag är mer kunnig om marsvin. Jag har iallafall blött mina marsvin i ljummet vatten i en balja för det kyler ner dem iallafall. Jag blötte så fort de blev nästan torra. Tänk också på att inte blöta dem om det blåser mycket.

Whatsupdoc?
0

#1 Hur gör jag om de inte förstår att det går att svalka sig på handdukarna?

#2 De har skugga under sängen & jag har fällt ner persiennerna för & göra det så skuggigt som möjligt

BlaCo
2

Avkylningsmetoder diskuterades ganska flitigt i går kväll ;) Ta en titt och se ifall du hittar något användbart tips? (om du inte redan gjort det förstås) ;) 

http://kanin.ifokus.se/discussions/5731d1fd8e0e745270000f96-svalkningstips-i-hagen?discussions-1