Badbalja med kallvatten?
Nu när det är jättevarmt(även fast jag har fläkten på högsta & balkongdörren öppen) ska jag ta fram en balja eller liknande med kallvatten för Charlie & Cora, för de är helt utslagna.
Nej. Jag tycker inte det för att dom flesta kaniner gillar ju inte att bada. Särskilt inte i kallt vatten. Ta minst 3 handdukar och skölj dom och sen kramar du ut vattnet. Sedan lägger du dom på kaninernas favorit ställen.
Och så mycket skugga som möjligt.
Jag tror inte att man bör bada kaniner om det inte är nödvändigt, utan tycker det #1 föreslår låter mycket bättre. Vet ej hur det är riktigt då jag är mer kunnig om marsvin. Jag har iallafall blött mina marsvin i ljummet vatten i en balja för det kyler ner dem iallafall. Jag blötte så fort de blev nästan torra. Tänk också på att inte blöta dem om det blåser mycket.
#1 Hur gör jag om de inte förstår att det går att svalka sig på handdukarna?
#2 De har skugga under sängen & jag har fällt ner persiennerna för & göra det så skuggigt som möjligt
Avkylningsmetoder diskuterades ganska flitigt i går kväll ;) Ta en titt och se ifall du hittar något användbart tips? (om du inte redan gjort det förstås) ;)
http://kanin.ifokus.se/discussions/5731d1fd8e0e745270000f96-svalkningstips-i-hagen?discussions-1