fleece i buren?
Hej! nu är det så att jag ska skaffa kanin och vill gärna bli inspererad av någon som har fleece i buren. Varför jag vill ha just fleece är för det första är det mjukt och bra (tycker jag) och för det anndra sparar man pengar om man vill ha trälflisor<-- vet ej hur man säger det hehe🤪
Skicka bild (ni som har fleece) om ni vill dåc:
Du kan ha det som passat till dig, jag har släta mattor, jag gillar inte halm, eller spån. Han har mkt annatsom kaniner tycker om Många hus, tunnlar, stimulans.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Ok, släta mattor är bra:)Jag gillar inte heller halm eller spån, men jag kommer nog använda fleece både för att det är trygt och mjukt och att jag känner mig mest säker på det:) Och jag ska ju ha en bur på början (när jag får kaninen) så får vi se i framtiden hur det går.vad är stimulans?
Stimulans betyder aktivera kaninen, kela, gå på promenader, leka med kaninen, bygga upp din tillit. ( förtroende) hitta pinnar och gnaga på så du kanske slipper sönderbitna sladdar, tex. 🌸
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Ett tips? är att ha ett tjockare lager fleece i något hörn av buren (där kaninen ofta sitter tillexempel).
Bara ett eller två lager fleece blir ganska hårt och de får lätt tryckskador på tassarna. Ikea har en sjukt mysig bebisfilt i fleece, lite tjockare och inte lika stor. Den tycker jag är perfekt att vika till lite och ha under den andra fleecen. Mycket snällare mot tassarna!🙂
Emma
Jag har mattor, släta mattor från ikea som heter signe, två stycken jag klipper av fransarna på de och de kostar 20 kr stycket och jag har 4 st så när jag byter så lägger jag ner de andra två och sen borstar jag av de andra och om det behövs så tvättar jag de men de behövs knappt tvätt då hon inte kissar eller bajsar på dom utan bara på sin toa i hörnet. Hon biter aldrig på mattorna eller något annat tyg, ullbädd i sin bur har hon och en säng typ som en iglo den biter hon inte heller på. Hon har en hel del leksaker i buren och sen är hon fri att gå ut under hela dagen.
Bara instängd på natten och när jag ej är hemma, vilket är sällan eftersom jag är sjukskriven och hemma i princip 24/7.
Skickar en bild där man ser lite iaf hur de ser ut. Hoppas den hamnar på rätt håll nu bara men de gör den aldrig oavsett vad jag gör så men här kommer den iaf
Nu har jag inte fleece men jag har mattor och jag tycker det är lättare att hålla rent än fleece men ja skickade en bild iaf! 🙂 kan ju va kul att se oavsett tänkte jag.
tack för bilderna och komentarerna! Era burar är jätte fina🙂 #4 jag ska åka till IKEA idag faktist så jag var inne på att köpa fleece där, tack😃
tack för era förslag också😉
era kaniner är ju bara för söta❤️
Ett till tips? till alla Fleece-användare är fönsterskrapor! Eller sånna man har för vatten i duschen.
Skrapa filtarna hårt när dom börjar bli smutsiga. Det mesta av allt hår och hö och skräp tas enkelt bort. Sen är det bara att tvätta och återanvända. Blir bättre resultat efter tvätt och snällare mot tvättmaskinen. 👍
Emma