Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 703 ggr
I loves smulan5
0

Vad tror ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina föreldrarna är skilda och jag har en kanin som får följa med. Hos pappa bajsar han i toan och vi har sågspån i den men hos mamma bajsar han inte i toan och där har vi toalett pellets . Vi har sama färg på toaletterna och förut så bajsade han i toaletten hos mamma när vi hade toa peletts. Vi ska testa att byta hos mamma och se om det bli någon skillnad men jag skulle vilja veta om det kan finas en anan anledning .

Fridaaaa
0

Du får inte ta bilder från nätet och lägga upp utan att fråga bildägaren först, lag på det. Länka istället. (nej google är ingen gratis bildbank)

toa-lätt tycker vissa är bra i lådan andra inte. Jag & kaninerna gillar inte det. Luktar mycket när de kissar på det, svårstädat, hårt, tycker vi ialla fall men smaksak :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

I loves smulan5
0

Bilden är tagen från Insta en vän la ut ungifär om sama sak men undrade om hon skulle byta till det och jag frågade om jag kunde ta bilden men jag vet inte om hon hade frågat

Fridaaaa
0

#2 Även om hon har frågat, måste även du fråga. Ja lagen säger så, tyvärr.

I loves smulan5
0

Ok det visste inte jag ska tänka på det till nästa gong

Fridaaaa
0

#4 👍

emms
0

Bajsar han någon annanstans hos din mamma?
Isf kan man testa att flytta lådan till platsen han bajsar på. Brukar hjälpa att ha hö i en höhäck över toalådan med. De bajsar gärna samtidigt som de äter. 

Ibland när jag byter material i toan så blandar jag det till en början. Så det inte blir så snabbt byte. Och brukar även lämna kvar lite kiss/bajs i lådan i början medan kaninen lär sig vart den ska göra sina behov. De kan bli lite förvirrade när det är kliniskt rent i hela buren och inte veta vart dom ska kissa och bajsa. 🙂 Speciellt om det är nytt material.

Emma

I loves smulan5
0

Tack