Klotterplank #284
đ
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, SkÄne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Min Ellie, min genomsnÀlla Ellie, morrade Ät mig idag nÀr jag skulle stÀda hennes bur. Hon brukar aldrig, aldrig vara sur annars sÄ nu Àr jag sÀker pÄ att hon Àr drÀktig. Bara nÄgra dagar kvar!
Visst ser hon ut att vara rund om magen? đ
Uppfödning dvÀrgvÀdur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges KaninvÀlfÀrdsförening
#1 Vad fint och mysigt du har till henne! HÄller tummarna att hon har bebisar :D
#2 Tack! Man fĂ„r passa pĂ„ att fota under de fem minuterna som det faktiskt Ă€r snyggt i buren, haha. Ellie Ă€lskar att stöka till đ
www.alrunans.weebly.com/
#1 Hoppas verkligen det gömmer sig nĂ„gra smĂ„ dĂ€rinne đ
Zingo ;D
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
â€ïž
UrsĂ€kta min skakiga hand, men svĂ„rt att filma med en kamera pĂ„ 2,5kg nĂ€r det Ă€r manuell fokus.. đ
-' Malin Hultman
#5 SÄ söt! Brukar man anvÀnda manuell fokus nÀr man filmar? Det Àr riktigt svÄrt att anvÀnda autofokus tycker jag, dels för att den fokuserar sÄ lÄngsamt och för att man hör nÀr kameran fokuserar i filmen, haha :)
~ Be sure to taste your words before you spit them out ~
#6 Filmade med min Nikon D7000 och den gÄr jÀttesegt xD Min förra D90 hade inte ens AF vid filmning :O
-' Malin Hultman
Det kliiiar i mina fingrar nĂ€r jag ser vĂ„rkullar över hela blocket. Vill ha en dvĂ€rgvĂ€dursunge đ
Zingo ;D
#7 Jag önskar att jag hade en sÄn bra kamera⊠Min Panasonic nÄnting gick sönder för nÄgra dagar sedan jagvetintevarför⊠XP
"Ett hem utan kanin, Àr bara ett hus." ~Jag
Följ gÀrna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!
Blev det nÄt av mÄnadens kanin i mars? NÄn som vet?
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - â - Instagram
Ellie bygger bo nu, jag tror det blir kaninungar i helgen! đ
www.alrunans.weebly.com/
Helt fÀrdig efter praktikdag. Inte 100% frisk med = inte mycket bÀttre xD
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
#13 Ser ut att vara en rÀttsÄ gammal bok, bÄde med tanke pÄ gammal info (att kaniner inte Àr gnagare Àr ju ÀndÄ ganska nytt) och att de har en ras som heter "DvÀrgkanin". I mitten av 70-talet hade min mamma en kanin som hon hÀvdar var en DvÀrgkanin men pÄ beskrivningen lÄter det som om det skulle varit en Hermelin.
Kollade du nÀr boken var tryckt/skriven?
Jag blir alltid lite lĂ€tt förbannad nĂ€r jag ser sĂ„nt som presenterar kaniner som enkla lĂ€ttskötta djur som inte krĂ€ver nĂ„nting, perfekta djur för smĂ„ barn, sĂ„ jag förstĂ„r din frustrationâŠ
Tumblr - â - Instagram
Skriver en idrottsuppgift dÀr vi skulle dokumentera vÄr trÀning i 6 veckor och sedan skriva resultat osv. Den Àr 25 sidor Àn sÄ lÀnge. Herregud -.-' Sen Àr jag sÄÄ förvirrad pÄ vissa saker.. rip me :-)
Vilken hektisk dag :s
http://nouw.com/smattochgott
VĂ€lkommen! <3
Curium bor i mitt rum, och jag vill att hon ska kunna gÄ ut och in i mitt rum som hon vill. Men vill inte att de andra kaninerna Àn Curium ska vara i mitt rum för de kissar i min sÀng. SÄ ikvÀll satte jag upp ett galler pÄ 50 cm vid dörren, och hoppades pÄ att bara Curium skulle lyckas hoppa över det. Och det fungerade! Hon hoppar nu ut och in i mitt rum medan kisskaninerna blir kvar utanför xD
#17 perfekt löst:))
#17 SĂ„ smart!
VĂ€lkommen! <3
KÀnslan nÀr du har utvecklingssamtal och lÀraren frÄgar hur det gÄr med kaninerna XD :)
#15 Oj! Lika lĂ„ngt som mitt snart fĂ€rdiga gymnasiearbeteđ
Zapp Ă€r ju fullkomligt galen!! đź
Rak svĂ„r grund pĂ„ 2 fel och ca TIO sekunder, finalen ville han ju inte vara sĂ€mre sĂ„ dĂ€r blev det 1 fel pĂ„ ca NIO(!?!?!?!) sekunder. Hur hinner han med egentligen? đź
-' Malin Hultman
Nu har jag skuldkĂ€nslor⊠Glömde att ge honom vatten i hagen och han var dĂ€r sen lunchâŠđ
Men fick jÀttefina bilder pÄ honom idag iallafall! :)
Ha det gött, igelkött!
Sitter och vakar vid Ellies bur, om en timme Ă€r det dag 31⊠Det finns ju en chans att det kommer ungar i nattâŠ
www.alrunans.weebly.com/
Jag Ă€r sĂ„ himla trött efter 2 lĂ„nga kvĂ€llar. Kommer aldrig lĂ€mna min sĂ€ng frĂ„n och med nu đŽ
Zingo ;D
#24 spÀnnande! Du fÄr uppdatera :-)
Vakna 6.45 Àr söndag Àr inget jag gillade och kunde inte somna om :( Min enda dag pÄ hela veckan som jag kunde ta sovmorgon pÄ :(
OtĂ„ligt vĂ€ntande pĂ„ att Hange ska fĂ„ sina ungar nĂ„gon gĂ„ng. Var borta hela gĂ„rdagen sĂ„ tĂ€nkte att hon skulle passa pĂ„ dĂ„ men icke. Dag 32 idag, brukar tyvĂ€rr vara sĂ„ att mina dvĂ€rgvĂ€durar gĂ„r extra lĂ€nge nĂ€r de Ă€r förstföderskor. Inte snĂ€llt för stackars matte som blir lika nervös varje gĂ„ng! Stor som en fotboll Ă€r hon ocksĂ„ sĂ„ jag tycker att hon ska vilja klĂ€mma ut dem snartđ
Min korsning Carrie fick sina ungar i fredags, sex stycken. 3 svarta, 1 schecktecknad svart och sÄ de tvÄ glada överraskningarna som bekrÀftar att min tyska jÀttescheck Levai bÀr blÄtt: en blÄ och en schecktecknad blÄ!
#28 Grattis till scheckarna! HÄller tummarna för att din hona klÀmmer ut sina mini-ballonger snart. Jag vÀntar ocksÄ pÄ min hona, det verkade vara sÄ jÀttenÀra igÄr natt, men Ànnu finns det inga ungar i buren..
www.alrunans.weebly.com/
#29 Vi kanske fĂ„r babyboom samtidigt dĂ„! Vad Ă€r det för spĂ€nnande du parat?đ
#30 Dessa tvĂ„, en white zobel blĂ„ och en zobelsiames blĂ„ đ đ
www.alrunans.weebly.com/
#31 O, zoblar som Ă€r sĂ„ fina! đ
Idag har jag lyckats klĂ€mma in ytterligare 2000 ord i min rapport och nu Ă€r den 32 sidor, mina handledare ville helst inte ha fler Ă€n 30âŠđ€ Tur att mycket Ă€r bilder och tabeller!đ
#34 Oops. Vas handlar den om? đ
R.I.P. Anton đ
#35 TrÀning och kost vid diabetes typ 1
#36 Urk, vilket jobbigt Ă€mne, det har jag kĂ€mpat med hela mitt liv⊠đ€Ș
*har sjÀlv diabetes typ 1*
www.alrunans.weebly.com/
#37 Jag med, sen jag var 4 Ă„r. VĂ€rsta Ă€r att p.g.a. det kan man ju skriva hur mycket och ingĂ„ende som helst , sĂ„ jag kĂ€nner mig Ă€ndĂ„ inte nöjd med mitt arbeteđ
#38 Lycka till!
Hoppas du lĂ€gger upp arbetet nĂ„nstans sen, sĂ„ jag kan fĂ„ lĂ€sa. Kanske jag kan lĂ€ra mig nĂ„t nytt đ
www.alrunans.weebly.com/
Var precis hos vet med Benjie, han har en liten svullnad i höger öra men provet som vet tog ur örat visade inget konstigt, sÄ vi fick remiss till Roslagstull för att röntga innerörat senare i veckan. Förhoppningsvis Àr det inget allvarligt, men man kan inte vara nog försiktig nÀr det gÀller ens Àlsklingar.
Tumblr - â - Instagram
#39 Tack! Vi fĂ„r se hur jag gör, har inte ens funderat pĂ„ att lĂ€gga upp nĂ„gonstansđ
#42 Vad fint det blev!
R.I.P. Anton đ
#42 Vad mycket grÀs ni har! PÄ vÄr grÀsmatta Àr grÀset typ tvÄ mm högt och full av mossa :/
#43 #44 tack :D Jo vi har jĂ€ttemkt grĂ€s!! PĂ„ delen jag satte hagen e det inte jĂ€ttemkt grĂ€s jĂ€mfört med resten av vĂ„r tomtđ Jag Ă€lskar att bara kolla ut pĂ„ det gröna grĂ€set, lĂ€n s sĂ„ somrigt. â€ïž
Hade en tid i torsdags att vaccinera mina kaniner, men avbokade den för Haren har ögoninflammation och vill inte vaccinera nĂ€r hon inte Ă€r pĂ„ topp. Men sĂ„g nu att min klubb har fixat en vaccinationstrĂ€ff för bara 240 kr per kanin (ordinarie pris 400) sĂ„ nu gĂ„r jag pĂ„ den istĂ€llet. Ăr sĂ„ glad att jag gick med i 08 kaninhopparteam, de Ă€r sĂ„ snĂ€lla och anordnar massa roligheter :)
Idag pĂ„ förmiddagen föddes Ellies ungar! Det Ă€r minst tvĂ„ stycken, kanske fler underst i bolĂ„dan đ„ł đ đ
www.alrunans.weebly.com/
#47 Ă h vad kul, grattis!
Gick mindre bra för Hange nu i morse, nĂ€r jag kom ut i morse verkade hon medtagen och trött, och jag sĂ„g att hon hade ett huvud utstickande dĂ€r bak. Stackaren hade nog ont för hon ville inte ha min hjĂ€lp, utan morrade Ă„t mig. PĂ„trĂ€ngsen som jag Ă€r sĂ„ hjĂ€lpte jag till Ă€ndĂ„. Hange slutade upp med sitt morrande sĂ„ snart hon insĂ„g att det gick bĂ€ttre med mig som drog nĂ€r hon krystade, sĂ„ ganska omgĂ„ende kom en unge ut. Död sĂ„klart, och lĂ„ng, troligtvis efter en lĂ„ngdragen födsel. Efter ytterligare övertalning fick jag kĂ€nna pĂ„ Hanges mage och kĂ€nde inga fler ungar. Det verkade stĂ€mma för hon piggnade till ganska fort. Skönt!â€ïžBrukar, tack och lov, bara vara en nĂ€r en förstföderska har en jobbig förlossning. Nu ska hon fĂ„ vila och ta igen sig nĂ„gra dagar sĂ„ gör vi ett nytt försök senare.
Nu hÄller vi bara tummarna för kullsystern Annie som ska ha ungar om ca 1 vecka, Àven hon Àr förstföderska.
#48 Ă h nej, typiskt. Stackars Hange och dig. Hoppas det gĂ„r bĂ€ttre nĂ€sta gĂ„ng. â€ïž
Vi hÄller tummar och tassar för Annie!
www.alrunans.weebly.com/
#47 à h vad kul att höra! Grattis till din debutkull :D #48 Usch vad trÄkigt, beklagar! Men tur i oturen ÀndÄ att det inte blev vÀrre Àn vad det blev, Àven om det Àr trÄkigt att ingen unge överlevde :/
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
Fortfarande otroligt stolt över Nejko som i lördags tog sina första tvĂ„ krok pinnar i lĂ€tt. Ăven fast jag som förare var lite pĂ„âŠ
Han Ă€r verkligen tillbaks efter sin svacka som har hĂ„llt pĂ„ Ă€nda sedan augusti. BĂ€sta lilla dvĂ€rgvĂ€dur â€ïž
(Vet ej om jag lyckades fÄ in filmen, men jag försökte iallafall, haha)
Pust. Halva praktiken klar. Tiden har gÄtt fort men Äh vad trött jag Àr.
#51 Vad duktig, grattis! SĂ„g fint ut. Ălskar hon som pratar i bakgrunden "det luktar piiinne, NEJ han rev, Ă€sch det luktar Ă€ndĂ„ pinne" xD
#52 Bra kĂ€mpat! Det fixar du đ
www.alrunans.weebly.com/
KĂ€nner mig som en sprĂ„kpolis men blir fruktansvĂ€rt irriterad nĂ€r jag "tvingas" lĂ€sa text med stavfel, sĂ€rskrivningar och dĂ„lig meningsuppbyggnad. Det Ă€r vĂ€l en sak om man Ă€r barn eller har dyslexi, men annars⊠MORRâŠ. đ
#55 Haha gud, du skulle nog gÄ lÄss pÄ mig och mitt squad nÀr vi skriver i chatten pÄ insta. DÀr Àr ingenting riktigt. Tur att jag har autokorrekt.
Zingo ;D
#55 Jag med⊠Jag rĂ€ttar folk heeela tiden, tex sĂ€ger min lillebror (10 Ă„r) alltid vĂ€xt istĂ€llet för vuxit och jag tjatar hela tiden om att det Ă€r ett helt annat ordâŠđ
#56 AssĂ„ varje gĂ„ng nĂ„gon sĂ€ger eller skriver ordet squad sĂ„ tĂ€nker jag pĂ„ squid - blĂ€ckfisk. "NĂ€r jag Ă€r med mina blĂ€ckfiskar"âŠđ
Ha det gött, igelkött!
Haha nĂ€r man tittar pĂ„ Zapp sĂ„hĂ€r sĂ„ tror man dĂ„ inte att han har den farten som han har pĂ„ banan.. đźđ
-' Malin Hultman
#53 Ă h tack :D Haha, jaa XD
AlltsĂ„, den hĂ€r kaninen kan gosa hur lĂ€nge som helst. Jag fĂ„r knappt inget gjort pĂ„ dagarna, för jag fastnar hos henne hela tiden. Hon Ă€r sĂ„ charmig, följer efter mig vart jag Ă€n gĂ„r, vĂ€ldigt nyfiken fastĂ€n hon bara bott hĂ€r i nĂ„gra dagar. SuperhĂ€rligt temperament, verkligen â€ïž
www.alrunans.weebly.com/
#60 Ă„hhh öronen đđ
R.I.P. Anton đ
#62 Neeej đą
Beklagar sorgen, bĂ„de över Annie och ungarna. SĂ„ fin hon var! đș
www.alrunans.weebly.com/
#63 à h vad trÄkigt! SÄ himla vacker var hon <3 Beklagar!
Zingo ;D
#62 Beklagar :(
#62 đ
DĂ„ har man tingat en liten kaninunge..! đ€đ
VÀnliga hÀlsningar Ellen 

#67 Vad blev det för nÄn? :)
Ă Ă„ snart kommer hon till mig, Lindsholmens Din Han I Minâ€ïž Hon blir 7 veckor pĂ„ mĂ„ndag, men jag har en frĂ„ga, hon ör född den 29 april altsĂ„ dagen dett var skottĂ„r (i Ă„r) men hur ska man fira dĂ„? Den 28 eller första? Haha bjuder öven pp en bild pĂ„ henne Foto: signe petersson (lindsholmens)
Yatzy fick flytta in i en större bur och hur kan man fira det som bĂ€st? Enligt Yatzy var det glĂ€djeskutt đ
-' Malin Hultman
Ska tÀvla pÄ söndag med Haren och Curium, ska bli kul för det var nÀstan ett Är sen jag tÀvlade. Men jag tyckte inte det var sÄ roligt att tÀvla förut för jag kÀnde knappt nÄgon, men nu har jag lÀrt kÀnna nÄgra innan sÄ det ska bli kul! SÄg Àven att Curiums kullsyster ska tÀvla dÄ, nyfiken pÄ att se hur hon ser ut.
#71 Första mars o sedan 28 februari Äret efter det kanske?
R.I.P. Anton đ
#71 Min storebror Àr född pÄ skottdagen (alltsÄ 29/2) och han brukar alltid fira den 28:e, för det Àr ju ÀndÄ sista februari och han Àr född sista februari ;)
Tumblr - â - Instagram
Nu har min ridskola skaffat en blĂ„ otter/white dvv, han Ă€r sĂ„ snygg! đ
Ha det gött, igelkött!
Och min ridskola har skaffat en gotlandskanin :D men hon e vÀldigt rÀdd sÄ jag kanske fÄr ta hem henne nÄgra mÄnader och göra henne tam :)
Och jag fick ett mail imorse frÄn en fransk skola!:D jag förstÄr inte riktigt vad det stÄr dock XD sÄ ska frÄga min franska lÀrare idag :))
#78 Det förstĂ„r jag! White Ă€r snyggast i blĂ„tt đ
Som min lilla snöboll Yrja, hon har blivit alldeles blÄ i pÀlsen pÄ huvudet sÄ hennes white-teckning syns Ànnu mer.
www.alrunans.weebly.com/
#69 Lavendulas Glöm mig Ej heter han đđș
VÀnliga hÀlsningar Ellen 

Imorgon ska lilla Turbo Kurt kastrerasâșïž Ăr nervös för min lilla Ă€lsklingâ€ïž
Himla synd att det Ă€r sĂ„ lĂ„g aktivitet pĂ„ den hĂ€r sidan nu för tiden⊠Var bĂ€ttre för innan det skapades massa andra "undersidor", t.ex. sĂ€llskapskaniner. đ
#84 Det Àr vÀl ÀndÄ ganska aktivt hÀr?? :)
R.I.P. Anton đ
#84 Nja, inte som det varit tidigare.
#86 IofsâŠ
R.I.P. Anton đ
#84 Jo, kĂ€nner lite samma sak. BĂ€ttre att ha en och samma sida dĂ€r man publicerar allt gĂ€llande kaniner, istĂ€llet för att ha en massa mindre olika som Ă€r sĂ„dĂ€r halvaktiva⊠đ
VÀnliga hÀlsningar Ellen 

#88 HÄller verkligen med! KÀnns sÄ onödigt att ha en för Rex, hermelin osv. För frÄgor gÀllande t.ex hermeliner kan ju alltid besvaras hÀr.
Zingo ;D
Jag rÀknade det till 8 underkategorier..
R.I.P. Anton đ
Ni skulle sett hur aktivt det var hĂ€r 2008 nĂ€r jag först hittade sajten. SĂ€kert en hel sida med nya kommentarer varje halvtimme. đ
Vi hade Ă€ven skype-trĂ€ffar och irl trĂ€ffar. đ
Emma
Jag tycker tvÀrt om att det Àr kul med undergrupper! Vissa av dem har ju specifika frÄgor de riktar in sig pÄ, t.ex. lantraskaniner, och vissa av de Àmnena dÀr kÀnns ju inte alltid helt vÀlkomna i det hÀr forumet. Sen kanske folk vill ha diskussioner med personer som Àr mer insatta i just det de frÄgar om, nÀr det rör sig om specifika raser som kanske inte alla kaninintresserade har erfarenhet av.
Dessutom Àr det ju gott om aktivitet hÀr, t.ex. SÀllskapskaniner och DvÀrgkaniner-forumen Àr ju sÄ gott som stillastÄende. Okej att det var ett helt annat pÄdrag hÀr för Ätta Är sedan, men det lÀr ju inte vara pga att det skapats undergrupper? Det beror vÀl snarare pÄ de enskilda medlemmarnas aktivitet och hur social media utvecklats sen 2008, det finns fler stÀllen Àn iFokus att hÀnga pÄ idag.
Tumblr - â - Instagram
Pappa har lösningar pĂ„ allt! Mina snart 1 Ă„r gamla dvĂ€rgvĂ€durspojkar vĂ€ger inte ett gram över 1,4 kg (alltsĂ„ avdrag för lĂ„g vikt). Pappa tittade bara pĂ„ mina smĂ„ paltar och sen sa han: "Jag har ju kompressorn i garaget"đ Bara att pumpa upp till lagom storlek, perfekt ju!đ
DvÀrgkaniner forumet hÄller pÄ att startas om pÄ nytt dÄ en ny SajtvÀrd Àr dÀr och dÀrför Àr ingen dÀr. :)
Med vÀnlig hÀlsning Emilia 
Innehavare av Norths Hoppkaniner

Vilken jÀkla dag pÄ jobbet! Usch⊠Glad att den Àr över!

xD
DĂ„ var allt klart! Om 27 dagar flyttar det hit en liten hoppis till mig :D
#99 Grattis!! đ„ł đ
www.alrunans.weebly.com/
Haft en sÄn himla mysig kvÀll med grill och trevliga vÀnner pÄ en brygga i solnedgÄngen!!
Zingo ;D
#94, Esme Àr det som ska ha, emistfield :)
Med vÀnlig hÀlsning Emilia 
Innehavare av Norths Hoppkaniner

imÄn trÀffar jag shawn mendes :D jag vann en till sÄnÀr tÀvling om meet and greet hihi ^^
#104 Allvarligt? Wow! đź
Ha det gött, igelkött!
Jippie!! Idag fick Ella tre smĂ„ kaninungarđ
#106 Grattis! đ„ł Hoppas allt gĂ„r bra med de smĂ„! TĂ€nker du göra en kulldagbok? :)
Ha det gött, igelkött!
#107 Tack! Jag fĂ„r se om det blir en kulldagbok, kanskeđ
#108 Grattis! Jooo, vi vill ha en kulldagbok! đ
www.alrunans.weebly.com/
104# Har du vunnit fler sÄna tÀvlingar? Vad vann du dÄ?
#109 Tack! đ
Imorgon Àr det fredag!!! :)
VĂ€lkommen! <3
Imorgon Àr det fredag!!! :)
VĂ€lkommen! <3
Haren har haft ögoninflammation i 1,5 vecka, sÄ nu bokade jag en tid hos veterinÀren pÄ mÄndag. Fick avanmÀla henne pÄ lördagens tÀvling ocksÄ, sÄ det blir bara Curium som tÀvlar pÄ lördag. Sen blir det vaccination med alla kaninerna pÄ tisdag. Mycket hos veterinÀren nÀsta vecka. Fast inget slÄr i somras nÄr jag fick Äka till veterinÀren varje dag i tvÄ veckor med Haren för att hon skulle fÄ antibiotika sprutor, hoppas pÄ att fÄ slippa det igen!
#115 fin!
R.I.P. Anton đ
Fjant och Kenzie ute pÄ tomten. Trots att Kenzie har tillgÄng till tomten i princip Äret runt Àr det först de senaste dagarna han verkligen varit intresserad av att Àta massor av grÀset och inte alls bry sig om att vilja komma in trots lockning med smarrigt godis.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
OMG! BĂ€sta dagen pĂ„ lĂ€nge igĂ„r! TrĂ€ffade shawn tvĂ„ gĂ„nger och konserten var sÄÄÄ bra, han Ă€r sĂ„ himla himla duktig och talangfull!!â€ïž #110 jo jag har vunnit en mg med shawn och en med 5sos :)
#120 Nej allvarligt, AVUNDSJUK!! Slutar en hankanin uppvakta en om man kastrerad honom?
R.I.P. Anton đ
#122 Ă h :(
R.I.P. Anton đ
KĂ€nslan nĂ€r man vaknar sju pĂ„ en lördag och Ă€r piggđđ
VĂ€lkommen! <3
#124 Gjorde jag förrförra söndagen, inte roligt alls :(
NĂ€sta söndag sĂ„ hĂ€mtar jag min hyr kanin! đ
#126 Vad roligt! =D Vad Àr det för kanin?
#127 Och med klimatförÀndringarna kommer det ju knappast bli bÀttre :P Men finns vÀl en anledning till varför man kallar det aprilvÀder ;)
#127 Kom lite hÀr med, men som tur var minimalt :P
#127 Snö i april tillhör normen hĂ€r, fortfarande tĂ€cks övervĂ€gande del av markerna av snö hĂ€r, plus att det kan fortfarande vara ner mot -10 grader pĂ„ natten fast det Ă€r minst 5-10 plusgrader pĂ„ dagen. VĂ€lkommen till Norrland!đđ€Ș
Nu hade grannens tre hundar smitit in till min trĂ€dgĂ„rd. Stackars Ozzy hade helt panik, han Ă€r livrĂ€dd för hundar. Han rusade rakt in i vĂ€ggen i panik, hoppas han inte gjort sig illa. đ Men som tur Ă€r han lĂ€tt att lugna ner iallafall, man sĂ€tter sig bara ner sĂ„ kommer han fram och ska upp i knĂ€t för att bli tröstad.
Har spelat innebandycup idag, 4 matcher. Det kÀnns i benen nu! Dock bara att ladda om, slutspel imorgon. :)
#131 SÄnt Àr inge skoj! Min första angora var nÀra att dö pga att en grannhund rymde och kom in pÄ vÄr tomt för att försöka leka med henne (hunden var van att leka med deras kanin) hon lÄg helt livlös och andades knappt nÀr jag hitta henne. Min förra hane blev jagad vid tvÄ tillfÀllen ocksÄ men bÄda gÄngerna var jag nÀra och han sprang direkt till mig sÄ jag kunde ta upp honom i famnen. Han var dock vÀldigt intressant att studera tillsammans med vÄr labbe för hon Àr rÀdd för kaniner sÄ bÄda stod sÄ lÄngt ifrÄn varandra de kunde och kika pÄ den andre som om de bara vÀnta pÄ att den andra skulle flyga pÄ och Àta upp dem ^^ Han blev Àven superglad en gÄng nÀr han lyckades skrÀmma en lite hund jag passa vid ett tillfÀlle.
AssÄ nÀe, tror jag drömmer! Idag tog Nejko sin andra rak lÀtt pinne genom att dubbelnolla och vinna hela klassen med 30 kaniner i! Nu har han endast 1 pinne kvar till medel i bÄda! BÀsta lilla dvÀrgvÀdur <3
#134 TÀvlade du ocksÄ i hedvigslundsparken idag? Curium tÀvlingsdebuterade idag, hon gick pÄ 1+3 fel i lÀtt 1 och kom pÄ 10/30. I lÀtt 2 vÀgra hon ut sig. Hon vÀgrar Àta, bajsa och kissa i transportburen sÄ förstÄr ju att hon inte mÄr speciellt bra efter ett par timmar i den. NÀr hon kom hem exploderade hon med pluttar i bajslÄdan och drack och Ät som aldrig förr. Vet inte hur jag ska fÄ henne att trivas i transportburen :/
Jag skulle egentligen ha en korsning emellan lejonhuvad och dvĂ€rgkanin men den kaninen blev skadad i ett brĂ„k sĂ„ jag fick ta en annan. Den jag ska ha nu Ă€r bara dvĂ€rgvĂ€dur tror jag. Fick inte sĂ„ mycket information kring den men jag har fĂ„tt en bild pĂ„ den. Jag tror ifrĂ„n bilden att han Ă€r viltgul. Ăr inte sĂ„ bra pĂ„ fĂ€rger men skulle tro att det Ă€r han Ă€r viltgul i alla fall. đ
#135 har du buren alltid tillgÀnglig dÀr kaninen bor? jag har min transp bur med filtar i i charlies bur och han har inga problem att Äka i den. prova ha den framme med filtar i osv och lÀgg godis i buren varje dag om du inte redan gör det:)
-
har blivit jÀtttesjuk :((
#137 Tack för tipset! Har aldrig buren framme i vanliga fall. Men nu fÄr det bli transportburstrÀning. Att lÀgga godis i den Àr smart!
Oj! Vad skrev jag egentligen? Menar en lejonhuvad dvĂ€rgvĂ€dur! đ
Om man ska kastrera en hane behöver kaninen sövas dÄ?
R.I.P. Anton đ
#141 Ja, jag antar det? Eller va haha?
Zingo ;D
#141 Den sövs sÄ den ligger stilla (och sÄ fÄr den ju bedövning ocksÄ sÄ det inte ska göra ont) vid kastrering.
Vad hĂ€nde med mĂ„nadens kanin mars? đ€
Nu har jag inte varit inne hĂ€r pĂ„ hela helgen och oj, vad jag har missatâŠđ€Ș
Ha det gött, igelkött!
#135 Nepp, tÀvlade i Uddevalla :)
Vad duktig Curium Àr, jÀttebra resultat ju!
#142 #143 Okej. Jag funderar pÄ att skaffa en flickvÀn till ninen, och dÄ mÄste han ju kastreras först :P i burunderlagstrÄden sÄ berÀttar de att risken att kaninen inte vaknar upp Àr större med kutterspÄn som burunderlag (om jag förstod det rÀtt) och anton har ju sÄklart just kutterspÄn..
R.I.P. Anton đ
har blivit sĂ„ sjukđskjut mig snĂ€lla
#148 HÀrligt! Jag Àr fortfarande inte helt frisk trots att jag varit sjuk i en och en halv vecka.
#149 usch vad hemskt. hoppas det försvinner snart. jag har inte vart sjuk sen i typ somras eller nÄt sÄnt :(
Puh varit pÄ praktiken till halv 5. Man blir helt slut. Sedan börjar igen 7.15 imorgon. Som tur Àr bara till 13.45, sedan in pÄ möte :)
Nyss varit hos veterinÀren med Haren, trodde ju att Haren hade ögoninfektion. Men det visades vara en öroninfektion hon hade och sÄ hade varet runnit ner och tÀppt till tÄrkanalen och gjort att hon fÄtt en ögoninfektion ocksÄ. SÄ grundproblemet var en öroninfektion, fick se sjÀlv och det var sÄ mycket Àckel nere i örat. NÀr vi ÀndÄ var dÀr fick hon en vaccinationsspruta, resten av kaninerna ska dit imorgon och vaccineras. Nu har jag fÄtt ögondroppar och örondroppar utskrivet Ät Haren, sÄ nu ska hon bli frisk :D
22 dagar kvar tills jag flyttar. Innan dess ska jag Ă€ven hinna med att Ă„ka till Paris (pĂ„ fredag), fira min pappa & storebror som fyller Ă„r samt hĂ€mta hem en ny liten kanintjej. Fullt upp, men bara saker jag lĂ€ngtar efter đ
#150 Lyckades ju fÄ typ allt pÄ en gÄng ocksÄ :P superförkylning, feber, trolig halsfluss, ögoninflammation och hörselgÄngsinflammation (som fortfarande Àr kvar och ger tinnitus och ekande ljud i örat bla). Barnbaciller Àr verkligen elaka! (Blev smittad av min brorsdotter.)
#152 Skönt att Vet vad som Àr / varit fel :)
VĂ€lkommen! <3
#154 Ă h herregud vad hemskt! Usch dĂ„. Jag har "bara" superförkyldning, men det kĂ€nns iallafall lite bĂ€ttre nu Ă€n igĂ„r, men har fĂ„tt slemhosta ocksĂ„âŠ
#156 Hostan tycker jag nÀstan Àr det vÀrsta! Blir alltid som vÀrst nÀr man ska försöka sova :P Sen Àr ju hunden jÀtterÀdd för personer som hostar inomhus sÄ har jag inte sett mycket av honom senaste veckan.. Tycker sÄ synd om honom.
Hoppas det gÄr över fort för dig!
#157 jag tycker bara det Àr sÄ jobbigt, det gör ont i halsen och man kan inte andas och sen Àr det jobbigt för hosta gÄr aldrig över sÄ sitter man jÀmt i skolan och hostar :((
-
nÄgon som Àr sugen pÄ att skriva en inlÀmning om nationalekonomiska teorier :---)
NĂ„gon som Ă€r i samma namntrĂ€sk som jag? FĂ„r hem en liten blÄögd hona om 2-3 veckor och kĂ€nns just nu som att det Ă€r omöjligt att hitta ett som passar och som jag gillar đ„”
-HÀlsning Jossan, medarbetare pÄ bichon ifokus-
#160 Blu?
R.I.P. Anton đ
NĂ„gon som bestĂ€llt selar och koppel frĂ„n Formidax? Hur var de? Ăr ni nöjda?
Funderar nĂ€mligen pĂ„ att bestĂ€lla sele och koppel frĂ„n de. đ
VÀnliga hÀlsningar Ellen 

#161 tack för förslaget, har tĂ€nkt pĂ„ det innan men med stavelsen Blue men tycker inte riktigt om uttalet, kĂ€nns ganska klumpigt och jobbigt att uttala. đ
#160 Gör en trĂ„d sĂ„ fĂ„r vi se vad folk tycker! đ
Ha det gött, igelkött!
#163 Lilla BlÄ <33 eller Bluejay ^^ det tycker jag Àr jÀttefint, ska ha nÄgot djur som heter sÄ nÄgon gÄng <3
#160 Japp, jag Àr ocksÄ i namntrÀsket. Har ett par namn jag funderar mellan till min nya hona, men har svÄrt att bestÀmma mig. Lutar just nu Ät Penny eller Kensie, eventuellt Holly/Hollie som jag gillar i skrift men tycker uttalet Àr lite klumpigt.
Kanske kan Candida vara nÄgot för dig? Betyder "vit", vilket Àven Gwen gör och andra namn som börjar pÄ Gwen/Gwyn (Gwendolyn, Gwyneth etc).
#166 Candida fÄr mig bara att tÀnka pÄ Svamp? :P
Namn Àr inte alltid lÀtt. Ibland sÄ poppar rÀtt namn upp direkt men ibland mÄste man testa sig fram lite vad som passar. Min första angora kom jag pÄ ett namn innan jag ens sÄg henne och tÀnkte att det inte passar men nÀr jag sen sÄg henne för första gÄngen sÄ passa namnet perfekt. DÀremot min nuvarande angora tog det ett par veckor att klura ut vad för namn som passade bÀst.
Jag gillar egentligen inte att upprepa namn jag redan haft pÄ djur men trots det sÄ fastnade jag direkt pÄ Winifred som namn pÄ min senaste kanariehona trots att jag tidigare haft en undulat med det namnet. Det bara gick inte att fÄ till nÄgot annat namn. Och hanen fick heta Malte trots att jag egentligen inte Àr sÄ förtjust i det namnet men det passar honom.
#164 Vill nog inte skapa en trĂ„d, kĂ€nns som att nĂ„gra av dem har en tendens att spĂ„ra ut lite đ Sedan kĂ€nner jag mig sĂ„ taskig om man fĂ„r in mĂ„nga förslag och inte tycker om nĂ„got av dem.
#165 Nja inte riktigt min typ av namn, tycker om korta lÀttuttalade och gÀrna med nÄgon av bokstÀverna x,y,z osv.
#166 Candida Ă€r inte riktigt min typ men tycker om att det har en betydelse, Gwen Ă€r mer i min stil, ska tĂ€nka lite pĂ„ det. Fina namn du vĂ€ljer mellan, tycker att Penny skulle passa fint đ Har haft Kenzie som förslag men det tycker min mamma inte om đ (nĂ€r jag vĂ€l kommer pĂ„ ett namn jag gillar sĂ„ Ă€r det alltid nĂ„gon i familjen som inte tycker om det..)
#167 Eftersom jag letat namn sÄ lÀnge sÄ tror jag nog att jag jag fÄr testa mig fram som du sÀger nÀr jag lÀrt kÀnna hennes personlighet. =)
De namn som jag funderar pÄ nu Àr Ninja, Zorba (tycker det lÄter fint men tycker inte om betydelsen), Kiwi, Piraya och Mercy men har inte direkt fallit för nÄgon av dem⊠Tycker allmÀnt om islÀndska namn men Àr svÄrt att hitta nÄgot kort och enkelt.
#168 Kanske blÄ eller vit pÄ nÄgot sprÄk?
Blanc (vit, franska)
Azul (blÄ, spanska)
BlĂĄr, HvĂtur (blĂ„, vit, islĂ€ndska)
Plava, Bijela (blÄ, vit, bosniska)
Zils (blÄ, lettiska)
Puru (blÄ, Maori)
Chena (vit, Shona)
Biela (vit, slovakiska)
Mavi (blÄ, turkiska)
Sinine (blÄ, estniska)
Xiav (blÄ, Hmong)
Jag hittade visst ganska mĂ„nga sprĂ„k⊠đ
Ha det gött, igelkött!
#169 BlÄ pÄ franska = bleu :)
#169 Tycker Blår var fint, tack för att du tog dig tid att söka namn!
Kommer göra en bildtrĂ„d sĂ„ snart jag valt namn pĂ„ den lilla ninen sĂ„ ni kommer förr eller senare fĂ„ reda pĂ„ vad det blir. đâ€ïž
#171 Jag Àlskar ocksÄ islÀndska namn :)
MorĂ
Imre
Eldrid
DĂs
Tiili
www.alrunans.weebly.com/
SÄÄ trött :(
VĂ€lkommen! <3
Denna kaninen â€ïž
-' Malin Hultman
#174 Han Ă€r sĂ„ sjukt underbarâ€ïž
Ănskar att jag kunde ha mina lösa sĂ„ :P
#174 Han Ă€r sĂ„ fin! Ănskar precis som Frida att jag ocksĂ„ kunde ha mina lösa sĂ„dĂ€r. Hermione hade dock dragit direkt⊠Elliot hade förmodligen följt efter mig men jag Ă€r för feg för att prova. Skulle aldrig förlĂ„ta mig sjĂ€lv om han stack ivĂ€g.
#175 & #176 â€ïž
Jo jag vĂ„gade inte först. Men efter att ha haft honom lös en hel del gĂ„nger och att han alltid springer antingen till dörren eller tillbaka till de stĂ€llet jag satte honom pĂ„. Den sitter han alltid sĂ„ snĂ€llt nĂ€r man ska ta upp honom. đ SĂ„ har fortsatt ha honom lös. đ De andra kaninerna vĂ„gar jag dock inte med
-' Malin Hultman
Simba hade nog kunnat vara ute lös, eftersom han Ă€r vĂ€ldigt hemkĂ€r och springer till buren eller hagen om han Ă€r i koppel. Men jag tror jag vĂ€ntar tills han har blivit lite "tamare", sĂ„ han kommer varje gĂ„ng jag ropar. đ
Ha det gött, igelkött!
Kaninerna kom ut vid halv8 i hagen :) = glada kainer. Solen skiner och uppehÄll :D
I onsdags födde Carrie 10 ungar, varav 7 brokade (svart och blĂ„), 2 ottrar (svart och blĂ„) och en helfĂ€rgad svart. Idag nĂ€r jag tittade till dem hade hon grĂ€vt ner sina guldklimpar ordentligt i (tack och lov) rent och fint spĂ„n. De stackars smĂ„ krabaterna hade kravlat upp till ytan och lĂ„g nedbĂ€ddade i spĂ„net istĂ€llet för i pĂ€ls, men de hade det varmt och skönt Ă€ndĂ„ sĂ„ de fĂ„r vĂ€l ha det sĂ„ dĂ„đ