LU 2008
Fick nya numret av Kaninuppfödaren igår där de annonserade ordentligt angående 2008 års Landsutställning för kaniner. Innan har det mest varit små annonser om datum och boendealternativ osv.
Utställningen arrangeras denna gång av Stockholms Läns Kaninavelsförening och hålls på Sollentunamässan den 4-6 januari 2008 i samband med den årliga Husdjursmässan. Det kommer alltså vara en hel uppsjö med olika djurarter.
Jag funderar på att åka dit och ställa ut Anki. Men har ingen större lust att åka själv så jag ska flörta med lillasyster om hon vill följa med. Jag var på LU 2007 i Borås och tyckte det var jätteroligt. Var dock bara där och tittade.
Någon annan som ska/planerar åka till LU 2008?
(Saknas det inte en kategori om utställning här på KiF?!)
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Låter skoj:D Hoppas du kan få med dig syrran!
Håller med om att kategorin "Utställningar" saknas. (TIIIINA!! *ropar* xD)

Jag tror jag ska dit . Mydog är ju i göteborg samtidigt, har ej bestämt mig än .
Min pappa ska dit iaf och ställa ut några kaniner :)
jag var på Lu i borås och ställde ut , de gick jätte bra fick bland annat två 95 or :D
#2 Grattis:D
Vart är denna utställning? har aldrig varit på en men det verkar ju väldigt roligt. Måste djuren ha stamtvla för att ställas ut?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag ska till Sollentuna iaf (: et är ju Kaninhoppning, och Stockholms Kaninhoppare. Är med i en av tävlingsgrupperna.
Annars ska jag väl ställa ut PET och kanske tävla hoppning, beror på om jag har några lämpliga kaniner då (:
#4 Här!
Det är bara att leka lite med avståndsknappen i nedre vänstra hörnet så ser du precis var det ligger i förhållande till där du bor. Men det är strax utanför Stockholm.
Värdinna på Fantasy

Är jag hemma så kommer jag helt klart att åka dit, annars är ju inte smådjursmässan superkul direkt, blivit rätt så mycket tunnare för varje år, men vore kul att gå på LU när man endå bor här i sthlm :)

Jag ska dit. Bor 2 minuter med bil därifrån så självklart! ;) Ska ställa ut i PET och tävla hoppning förmodligen :)
Är det bara svår och elit hoppning iår igen? Någon som vet?

#9 Har för mig att de skulle ha medelsvår också ^^ men är inte säker ;)

Jag har hela mässans aktivitetsschema om någon vill se det? Kanske ska jag starta en ny tråd om bara husdjursmässan? ;)

jag vill dit men min mamma vägraratt åka så långt. Men jag vill inte ställa ut för det känns inte rätt att ta med kaninerna över halva sverige..
Okej, jag hade för mig att dem bara skulle ha svår och elit, ska kolla i mejlet jag fick, där ska det nog stå.. (:

Kaninutställning, lördag OBS! Nyinsatt! Arrangör: Skrynkels dagbok och Libra Artic
Kostnad: 50 kr betalas i montern. Anmälan till Libra Artic
Kaninhoppning - Stockholms Kaninhoppare
Alla dagar.
+ LU då. Sen är det Råttagility, Illerutställning, Gerbilutställning + massor mer :)
Låter kul :) Kanske åker dit o tar mig en titt (: Synd bara att jag bara har killkompisar, å dom är ju måttligt roade av sånt där haha ^^

Hum… det jag funderar över är kaninpest etc, hur är det med vaccinationsintyg? är det något som det kommer vara krav på? Skulle ju vara kul att ställa ut mina teddysar i pet men känns inte som det är värt risken på att få hem någon smitta därifrån =/
#16: Tror inte det är krav på vaccination, det har det inte varit då jag ställt ut PET iaf . Men ja, det är ju upp till var och en ifall man vill ta "risken". Tror dock inte det är en sån jättestor risk, Pest är väl inte så vanligt?
#17 Det har brutit ut nere i Skånetrakten och de har därför ställt in två SKAF utställningar redan. Det kan hända att fler ställs in men fram till januari borde det avtagit med smittan. Men det återstår att se.
Värdinna på Fantasy
#18: Jaow, jag vet. Men det har inet visats någon smitta i Stockhol dock, men jo, om det kommer upp skåningar så kanske man ska vaccinera.

#19 klart det kommer skåningar ;) känner åtminstonde 3 skåningar som ska ställa ut sina kaniner och som inte är vaccinerade.
Kommer absolut! Ställer väl 10-15 holländare kan jag tro :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#21 Najs, då får jag se dina underbara kaniner på riktigt :)
JAg ska försöka övertala min mor att åka :P. MEn hon gillar inte kaniner eller smådjur.. (Vilket jag ÄLSKAR). Det verkar ju jätte roligt.. :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Vad roligt ni som ska dit! Lite bilder kan ni väl ta? *flört*
Självklart ska vi fixa "Utställning", senare. Har liiite brottom nu :)
*putt*
Värdinna på Fantasy