Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 667 ggr
susannesvensson1
0

kaninavel

Jag hade ev. planerat att börja med att föda upp kaniner till sommaren, men så slog tanken mig, vad händer med kaninungarna sen när jag säljer dem? liksom tänk så kommer de till en trevlig barnfamilj som tar väl hand om dem i början, men sedan så tröttnar barnen? de får kanske sitta i en liten bur hela dagarna eller kanske inte ens får mat och tillgång till rent vatten… hur ser ni uppfödare på detta? är ni oroliga över vart era kaniner hamnar? jag kanske bara är nojig?

Aleya
0

Jag föder därför aldrig upp djur. Just för att jag inte vet vad som sker efter dom är sålda. Sen är Avel mer än att hoppas att dom får ett bra hem. Du ska kunna mer om Avel än så. Du måste tänka exempelvis lynnet osv. Så du kanske ska läsa på mer och lära dig innan du avlar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[dynamitella]
1

Just på grund av den anledningen har jag slutat föda upp geckoödlor. För många familjer missköter djuren efter ett tag, säljer dem vidare osv. Folk är på tok för opålitliga för att ansvara för ens små egenuppfödda bebisar tycker jag.

[RC1393]
3

Jag är tydligt med att jag tar emot kaninen igen om nya ägarna av någon anledning inte skulle kunna(/vilja) ha kvar den senare, samt att jag är oerhört noga med var vart och en hamnar. Dyker inte vettiga hem upp så får kaninerna bidra till hushållet, vilket för mig känns som det mest säkra alternativet. En död kanin kan man inte utsätta för lidande och man behöver därför inte oroa sig för den.