Hur ser Dem?

Undrar detsamma:)

Synd:(
Vill också veta :)
Jag har för mig att jag har hört att kaniner ser i svart/vitt. Marsvin ser dock i färg, men är ganska säker på att kaniner ser svart/vitt! ^^
Tror kaniner ser i färg.
Mina kaniner reagerar iaf på färgen blå.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Jag har ingen aning om de ser i färg eller inte. Men jag vet att hundar ser svart/vitt och katter ser färg men registrerar inte färgerna så de blir typ som svart vitt :P

Undrara oxå det:)

Jag vet faktiskt inte..

Mina kaniner reagerar också på blått. Mitt blåa hinder brukar de alltid stanna vid.

Kanske är nått med just färgen blå..
Undrar också…
Undrar med ..
Men Hundar ser väll fyra färger? Har för mig det. Att dom ser Brunt, Grönt.. och typ Blått och Rött (?).
Kaniner kanske ser svart vitt och blått :P. Ormar reagerar ju på värme.. Nått sånt xD.
Intressant fråga.. Hoppas nån kan svara :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#15 Kanske de gör jag har då alltid hört att de inte ser färger men jag kan ha fel.
Undrar också..

Skruttan vägrar hoppa röda hinder xD Eller så är det bara något jag har fått för mig :) Men dom gula och gröna hindrena flyger hon över xP

Elsa hoppade aldrig lila hinder ^^
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
det kanske är som när man är färblind ungefär att färgerna flytar ihop till en grå svartvit massa fast det gäller ju bara vissa färger. Färblinfda människor ser ju inte skillnad på rött och grönt oftast.
Jag har för mig att jag hört att hundar ser typ i svartvitt men dom kan se vissa färger. Olika nyanser av grönt tex.

#8, 12, 13, 16 m.m. jag tror inte det :P Chica stannade inte vid mitt blåa hinder fast det t.o.m. var första gången :P