Lixom, ska man lyfta kaniner över hindret nåra gånger först eller ska man sätta kaninen framför hindret på en gång o låta den hoppa själv eller.. ?
Hur gjorde ni?
Jag hade först bara vedträn som jag la ut som bommar, sen hade jag tegelsten (Det kan man börja med) på typ 5-10 cm. Jag typ puttade på henne och sen sa jag hopp när hon skulle hoppa.. Tycker att det är ganska användbart nu också ;) . Men det du inte skall göra är att locka över kaninen med godis, för då blir den van och om ni ska på tävling sen så får man inte vara framför kaninen.. eller har jag fel nu? X'D Men börja med småhinder på en rakstäcka och berömm mycket! :D Ta inte för mycket träning i början, kanske 1-2 gånger i veckan och försök att sluta när det går som bäst :) Lycka till med hoppandet! :D

som #2 börja med överdrivet låga hinder, så kaninen fattar vad den ska göra samt får självförtroende. Höj lite i taget när de är dags att höja, bara för att kaninen klarar de lätt så höj inte för mkt, den kan få dåligt självförtroende om den river.
Bättre att ta de lugnt så den känner sig säker :)
Sen ett tips? är att vara mkt noga redan från början att kaninen INTE puffar ner bommen med nosen, de frå du problem med i evigheter isf! Har själv en hejjare på den varianten .

Aha, okej .. Vilken tur att ni sa det. tänkte muta honom med godis x.x
Lycka till ^^ Du kan läsa våra artiklar om hur man börjar hoppa också om du vill!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Lycka till! :)

#5 Ja, det ska jag göra!
#6 Tack :D