Ålderstecken?
Hallå är ny här på iFokus så ifall jag lagt in tråden fel, är jag bara nybörjare😃.
Jag har är Dvärgvädurs hanne på 8 år nu.
Det är så att han andas konstigt, svårt att förklara men det låter lite ansträngt och väsande. Han har varit hos veterinär, men hon visste inte vad som var fel och medicinen jag fick till honom hjälpte inte.
Han är pigg och är ute och springer, hoppar och stampar. Dock har det börjat bli svårt att hoppa upp på till exempel soffan, han kommer inte riktigt upp på de första försöken utan trillar ner igen.
Tidigare har han alltid varit rumsren, men nu på senare tid blir det kiss lite överallt.
Kan det vara så att min lilla krabat börjar visa på ålderstecken, är det någon som har lite tips? för vad man ska tänka på när man har en kanin som börjar bli gammal?
Vi skaffade även en kanin kompis till honom i somras, då mitt systers marsvin åkte till andra platser. Vad ska jag tänka på för min kvarvarande kanintjej när han inte längre finns där?
Det är ålderstecken , så hade min kanin för många års sen. Precis samma symtom . Nu har jag kanin till min dotter. Frågade för längesen vad är det för husdjur du vill ha? Om du får välja själv? Kanin utan och tveka. Du behöver ni prata med en kaninkunnig vetrinär. Jag vet inte om du fick chans till det. Ring och fråga efter en sådan vetrinär isåfall. Rådfråga. Sålänge du ser att inte kaninen har ont , äter och dricker som vanligt. Jag din andre kanin kommer nog känna sig ensam beroende på nära dom är varandra. Skaffa en till efter ett tag och försök bonda dom eller låt bli, du känner dina kaniner bäst! 😊
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Tackar ja jag misstänkte det…
Veterinären hade kontakt med kaninkunniga veterinärer i Stockholm (bor i Småland) men dem såg inga fel heller, så länge som han äter och inte verkar ha ont så ska jag vänta, tyckte hon.