Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1988 ggr
Anoki
5

(S) Dvärghare

Melodys Hookfang
E: Blaxtorps Arena 
U: Hartassens Bloody Well Right

Dvärgharekullen här hemma blev i måndags 6 veckor och en av hanarna har fortfarande inte hittat det rätta kommande hemmet ännu. Detta är en svår ras om man inte vet hur den ska skötas, då det inte är några "myskaniner". Dock är båda föräldrarna väldigt snälla och är båda efter fina linjer. Detta är även en mycket rolig och spännande ras att hoppa med.

Pappan till Hookfang En mycket pigg och liten kille med hjärtat på rätt ställe. Hans mor är kullsyster till LU-vinnaren 2015 och hans farfar är svart svensk champion. Hans syskon är även ställda på 95p, dock är han själv inte färdigställd än, trots att jag vet att han är mycket fin rent rastypsiskt.

Mamman till Hookfang är en mantlad dvärghare, så kullen är en projektkull. Hon är ställd men inte heller färdig då hon fått avdrag för fällning på sitt kort.

Hookfang kan alltså vara brokad under, vilket är bra att känna till om man vill ha in honom i Avel. Han ser redan nu väldigt fin ut och jag tror bara han kommer fortsätta utvecklas till det positiva. Helst ser jag att han kommer till ett aktivt hem där han får chansen att hoppa, då alla hans syskon är tingade till hopp och Avel. Han är tyvärr fel färg för min Avel, därav kan jag inte spara denna fantastiskt trevliga och roliga grabb.

Han finns just nu i Härryda, Västra Götalands län, och flyttar tidigast vid 8 veckors ålder (18 mars). Säljes öronmärkt samt med stamtavla. Transport brukar dock gå att ordna. PM'a vid seriöst intresse så berättar jag mer. Även fler bilder kan fås.

liptongillisskytt
0

Åh vilken goding, har alltid varit svag för dvärgharar, synd bara att man nt har plats för fler kaniner hemma :P

Cornelia

liptongillisskytt
0

Vad kostar han? :)

Cornelia

HunterLily
0

SÅ SÖT😍❤️

Kaninhoppning

Anoki
0

#2 Så sa jag också, sen 12 kaniner senare.. ;) 
Han kostar 500, 7 veckor idag så kan flytta om en vecka.

liptongillisskytt
0

Haha! Får tänka över det lite först bara ;)

Cornelia

liptongillisskytt
0

Har han hittat hem än? Har du några andra bilder på han? :)

Cornelia

Anoki
0

#6 Nej han finns kvar än, kan ta lite nya bilder på honom imorgon :)

Anoki
0

Tyvärr har kameran strulat hela dagen, men tog mig i kragen och filmade en liten snutt med mobilen iallafall. Vill du se gamla bilder finns en hel del här: http://melodyskaningard.weebly.com/draktraumlnarkullen.html

https://www.youtube.com/watch?v=DUk7xK3Glw0

liptongillisskytt
0

Åh vilken liten goding!

Cornelia

Anoki
0

Putt! Han kan bära både gult, brunt och blått för den avelsintresserade :)

Anoki
0

Helix letar fortfarande hem. :)

Hannaskanin
0

Så söt!