Skaffa kompis?
Jag tror att min kanin skulle vara gladare med en kompis. Jag har en hane som vi ska kastrera så att han inte kissar/markerar område i sängen och några andra andledningar. Jag tänkte att vi skulle kunna skaffa en hona som kompis. Vad är eran erfarenhet och vad tror ni. Han är snart ett och vi tänkte skaffa en i ungefär sama older.🐰
Kastera först upp till 4-6 veckor är hans hormoner borta. Han kan fortfarande bli pappa . Om ni bildar kaninen förtidigt. Ni kan se om dom trivs med varandra en i bur och din kanin lös och så får ni se hur dom reagerar tillsammans. Ni kan ju ta det när ni har bokat datum men se till att dom är separerade. Ibland går det snabbt och skiner trivs tillsammans och ibland Tar de tid. När det har gått 5 veckor ta presentera han för honan. Galler imellan.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Att skaffa kompis är bara bra, så länge de kommer överens. Och som frejaspluto säger, (vet inte exakt hur länge det ska vara) man måste vänta i ett antal veckor efter kastreringen med att sätta ihop dem, om man inte vill ha ungar (om inte honan är kastrerad då) . ;) Det viktigaste är att de får vänja sig vid varandra på ett bra sätt, att bonda. Det finns många olika trådar om detta, men om du undrar över något särskilt så är det bara att fråga. :)
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!
Tack. Menar du att efter kastrering så moste man vänta 4-6 innan alla hormoner är borta?
Nja, det är inte bara hormoner vet jag, men jag är ingen expert på sånt här med kastrering. :/
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!
4-6 veckor menar jag
Ok
Inte jag heller egentligen men ser ofta i forumet och övrig info 4-6 veckor.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Jag tror att det är hormonerna som gör att hanigheten kan sitta kvar i månader efter, och att hanen därför fortfarande kan vilja para sig osv. Men efter några veckor kan han inte längre få ungar.
Zingo ;D
Ok