Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 462 ggr
emeliesvea99
0

Ta ut innekanin?

Kan man flytta ut en innekanin nu? Om man har ett upphöjt hus med massa halm i? Det kommer vara minst 7 grader inatt och minst 3 grader nästa natt. Är ganska akut då kaninen måste omplaceras nu (inte min kanin än) och jag har ingen möjlighet att ha den inne.

Kaninhoppare
1

Ja, du kan sätta ut kaninen nu. Se till att den har ordentligt med halm bara, gärna så att den kan gräva gångar. Det ska ej vara någon fara. 🙂

Medarbetare på Jättekanin

smellcaramell
0

jag skulle vänta tills det är minst 10 grader ute dygnet runt, men är det superakut kan man behöva göra undantag, dock tycker jag inte det är okej när det bara ska vara 3 grader ute…

Klaaraa
0

Jag skulle inte flytta ut kaninen nu :) Det är kallt med bara 3 grader om natten. Är det en Hona eller hane?? Honor kan få urinvägsinfektioner om de inte är vana vid kylan om jag minns rätt. Är det riktigt akut kan du "proppa" buren full med varm halm. Och se till så att buren står skyddad mot vind och regn ;)

Lycka till :)

emeliesvea99
0

Har hämtat kaninen och han är ute nu, har stor Hage och upphöjt hus med ett litet "rum" i där jag har fyllt jättemycket halm. Hoppas på att det funkar. En hane är det. :)

Kaninhoppare
0

#4 Vad kul! Det ska nog gå bra. Kaniner tål kyla mycket bättre än värme, och deras "känslighet" överdrivs ofta. Vädret kan ändras mycket drastiskt från dag till dag för utekaniner vissa perioder om året, så de klarar helt klart av temperaturförändringar. 

Lycka till med kaninen!

Medarbetare på Jättekanin

cissi_1993
0

jag skulle inte låta kaninen vara i hagen om det var blött ute eller på natten så den inte blir för kall eller helt enkel blöt så den inte får upp värmen igen men ska säga att jag inte är någon expert på sånt här bara mina tankar kring hur det är att vara kall och blöt :P