Burhjälp
behöver hjälp med att välja kaninbur. skriv 1 eller 2 för de alternativet du föredrar! :)
1. http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/utomhus/sunshine-kaninvilla-175-cm-989.html
2. http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/utomhus/utebur-natura-jumbo-199-cm-712.html
tack på förhand
Bur nr 1 är inte speciellt hållbar för att ha utomhus, den är klen och ostabil och träet blir snabbt dåligt, men den funkar jättebra inomhus med en galler-hage runt.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#1 ajdå, har du den själv? :/ för kaninen ja ska få är en utomhuskanin så isf får ja ta nr 2 :)
kan säga att bur 2 hade ena grannen och den gilla inte jag så värst mycket. Klen och den var inte isolerad, tycke även sovdelen var liten. Men det är väl så kanske med dessa det är inte som rigäla hemmabyggen som håller sig i flera år.
#2 Ja jag har den, fast då inomhus. Vi har fått förstärka den på några ställen och sätta bättre lås på den, för det är verkligen klent och lätt för kaninerna själva att öppna.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#3 hade samma bur fast i 180 cm, tyckte den var bra men var lite krånglig att rengöra tycke jag ;/
#4 jaha, men då hittar ja hellre bättre burar som står och inte öppnar sig! tack ! :)
Jag skulle nog säga nr 2, fast köpeburar brukar inte vara så bra i allmänhet. Vår har vi haft i snart två år och den är rejält trasig på vissa ställen… 🤔
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!
1 tycker jag.
Men du har inte möjlighet att köpa eget material och bygga en egen bur? Tycker att hemma byggda burar är bättre och kan faktiskt bli billigare, om man tänker kvalité och hållbarhet osv.
1 finns mycket billigare (dock annan färg) på zooplus.se :) jag köpte en sån i höstas för ca 800kr Tyvärr kan jag inte säga att ja är helt nöjd… Den är klen och inte den bästa konstruktionen… Jag har satt plexiglas för gallret på övervåningen och ställt den på altanen på frigolit och trä. Ena luckan brukar sitta fast när det är fuktigt i luften. Dessutom har det redan börjat rosta på vissa metalldetaljer… Suck Den är dock snygg, kaninen stormtrivs, den är lätt att rengöra, bra att det finns ett litet bo där man kan fylla upp med halm så kaninen kan gosa in sig, den känns ändå relativt rovdjurssäker Hade föredragit tjockare väggar dock, men han står i lä på altanen nu som sagt å då funkar den utmärkt Jag tycker nr 2 är väldigt dyr!!! Inte värt för en köpebur! Dessutom tycker jag det ser ganska otryggt ut att den inte har någon baksida där nere… Bättre med tre skyddade sidor i hela buren inte bara där uppe…
2 för då har kaninen uteplats hela tiden