Kanin och marsvin!
Funkar det att ha kaniner och marsvin boende med varandra. Assa så att kaninerna inte mosar marsvinen osv…….
Man ska inte ha kanin och marsvin ihop i samma bur, de har olika behov och kaninen kan skada marsvinen på många sätt, även om det inte skulle vara med flit. Sen kan de inte kommunicera med varandra. de har olika behov när det gäller tex foder mm
- Mvh Emma

Håller med KvirrZ.
Marsvin ska bo 2 och 2. Så då behöver man inte ha en kanin med marsvinet. Precis som Emma säger så pratar dom inte samma språk och kaninen kan skada marsvinet på många sätt. Visst kan dom funka ihop, men varför ha med en kanin? Skulle inte rekomendera det.
Säger som föregående

Okej…..
I många djuraffärer föser dom ihop massa marsvin med massa kaniner. Dock tror jag det oftast beror på platsbrist och även om marsvin och kaniner kan acceptera varandra tror jag att man isf bör skaffa kaninen en kaninkompis istället. Marsvin ska ju bo 2 och 2 så jag utgår från att den redan har en kompis ^^ Alltså nu, i min lilla teori utgår jag från det.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
man ska ju kanske helst inte ha dom ihop, men jag tror och vet att det definitivt kan gå.
Alltså dom har ju olika språk och kan skada varndra men båda är ju gnagare och fredliga varelser så dom lär inte skada varandra med flit isf.
Har man en tillräckligt stor bur går det nog dock fint.
de går hur bra som hällst med kanin och marsvin , men som alla säger de e inte så bra ifall de händer nått så kan dom skada varandra av rädsla ..
på sommrarna brukar jag ha mina marsvin med kaninerna, det går hur bra som hällst.. jag kaninte säga att dom gillar varandra för de vet jag ju inte dom kan ju inte komuncera med varandra ^^ men dom kan gå i samma Hage :P
på bilden: på djurmgazinet har dom kaniner och marsvin tesmammans ….
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Visst, det går ju att göra vad man vill. Men man ska helt enkelt inte.
De har inte samma behov och pratar inte samma språk. Varför ska man ens ha dem tillsammans? Sätt marsvinen i en annan bur istället.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#6 kaniner är inte gnagare ;)
- Mvh Emma
Kanin & marsvin kan gå jättebra ihop.
Min bästa vän hade 2 marsvin, och fick hem en kaninhane pga. lite olika skäl. Kaninen tyckte inte om andra kaniner eller nått, men älskade marsvinen från första stund. Dom har haft en stor stor bur (hemmagjord) att springa runt i. Kaninen å marsvinen tvättar varandra, sover på varandra å är bästa vänner å har varit det i några år nu.
För typ 2 månader sedan dog det ena marsvinet, å min kompis letar efter en bra kompis till marsvinet hon har kvar men har inte hittat något. Hade även kaninen å marsvinet ifrån varandra pga. att kaninen började skvätta jättemkt å inte var så snäll mot marsvinet. Men nu är kaninen kastrerad å dom är bästa vänner igen. Marsvinet sover på kaninen varje natt å sådär.
Dock kan man ju hålla lite koll IFALL det skulle vara något, speciellt i början..

Man kan ju ha dem tillsammans, men helst inte pga av de anledningar oavstående har sagt som jag fullt och fast håller med om!!
De pratar ju som sagt inte samma språk men en liten inställning, som jag tror jag är rätt ensam om, är att hellre marsvinet går med en dvärgkanin så att inte är totalt ensam än att gå helt själv…

Är det lag på det?
aa, de e la lag på d, att dom inte får bo i samma bur,

:o
#12: Det är lag på att marsvin måste bo 2 och 2. Det är inte lag på att kaniner och marsvin inte får bo i samma bur.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]