Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1086 ggr
Smultrondraken70
0

Kasper är sjuk:(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känns som att oturen förföljer oss nu:( Sen sommaren 2014 har det krånglat med kaninerna:( Bandmask, springmask, magproblem, benbrott, E Cuniculi, ögonskada, etc. Nu igår var jag till Mälaren smådjursklinik med Kasper då han börjat dricka vatten i mängder som en elefant. Blodproverna var dåliga och visade på oklar infektion med leverpåverkan:( prov togs även för E Cuniculi, men där får vi vänta på svaret. Vi fick Bactrim för att behandla honom i 10 dagar. Sen ska proverna tas om. Jag är så sjukt orolig för vår fina pojke!!! Skulle behöva lite stöd och uppmuntran nu❤️Känner mig så trött och ledsen…

Ljungåsen
0

Stackars er och stackars Kasper. Viken fruktansvärd otur ni har! Jag håller tummarna för att bactrimet får bukt med infektionen och att han blir frisk igen.

Kaninhoppare
0

Usch vad jobbigt! :( Men det kommer nog att ordna sig ska du se. Håller alla tummar och tassar här hemma! ♡

Medarbetare på Jättekanin

Smultrondraken70
0

#1 Tack för ditt stöd❤️Tredje kaninen vi bondar honan med sen 2014.. Första kompisen bröt benet och fick avlivas, andra dog nu i januari i E Cuniculi, och nu är tredje kompisen också sjuk… Vi har avbrutit bondingen, på grund av ev smittorisk.

Smultrondraken70
0

#2 tack❤️vi behöver all tum- och tasshållning vi kan få.

Ljungåsen
0

#3 Har ni testat Molly för e cuniculi? Läste på kaninmagazinet.se att det finns friska smittbärare. Obehaglig sjukdom, helt klart. Hoppas verkligen att Kasper har något annat.

Smultrondraken70
0

#5 nej hon är inte testad:/ veterinären tyckte det kunde vara värt att testa henne också, men tyckte inte det var nån brådska. Hon sa att vuxna kaniner sällan smittar med E Cuniculi, då parasiten oftast inte utsöndras via urinen längre. Molly har inga symtom. Vet tyckte inte Kasper hade symtom på E Cuniculi, dock, utan detta är något annat. Jag är mest rädd för gallgångskoccidios nu:/ men vet tyckte jag skulle ta det lugnt. Hon sa att hon sett många kaniner med samma oklara infektionsbild som Kasper, även leverpåverkan, och som blivit helt bra med Bactrim. Men jag är ändå orolig:/ både att Molly är smittad av vad det nu är, och att vi ska förlora Kasper också, vår goa pojk❤️

[Melbun]
0

Håller tummarna för dig. Känner verkligen med dig, har ju lämnat in Signe för lunginflammation igår så det känns lika jobbigt för mig med :(

Smultrondraken70
0

#7 håller alla tummar och tassar för Signe❤️såg det på din Insta också. Lilla fina tjejen!

frejaspluto
0

Ok, vi hoppar in här och håller tummarna, jag , dottern och Pluto ✨, vilka grejer dom har gått igenom. Dina kaniner ska ha mer tur nu håller ☕️🍦💫☄🐇✨

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Smultrondraken70
0

Tack alla❤️

Elsaharr
0

Stackars er! Hoppas han bli frisk snart.

Zingo ;D

Smultrondraken70
0

Ja. Jag är mest oroad över att levern krånglar:( om inte levern fixar sig så vågar jag inte tänka på hur detta kan sluta:(

frejaspluto
0

Vi får bara hoppas på det bästa även om det är just detta som krånglar. Hur är Det med mat och så?

frejaspluto
0

Du fixar det. ! Du är bra, jag tror att du har världens bästa tänk till dina kaniner du känner dom bäst. Oavsett vad som händer och vad du väljer, blir det ett bra val! 💜🐰🐇🍀🌺

Smultrondraken70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag hos Marianne på Mälaren Smådjursklinik ( underbar veterinär❤️) och hon tog om infektionsproverna på Kasper efter 10 dagars behandling med Bactrim, och infektionen var helt borta!! Jag är såååå himla glad! Vår fina pojke❤️ Leverproverna ska tas om efter cirka en halv månad så levern får chans att reparera sig (om den nu gör det, fortfarande oklart), men jag är ändå så glad att det går åt rätt håll!

Smultrondraken70
0

#15?Om en och en halv månad ska leverprovetna tas om, skrev fel.